onsdag 20 augusti 2014

En lyckodag för mig, nästan inga Hjälpmedel kvar, och tack från Axel

Vilket härligt tack från lilla Axel, för verser till Årsdagen. En fin bild tagen nyligen. Jag är så stor
att jag simmar också. Törs inte sätta in det, vet
inte om pappan vill vara med på bild ?

Köpte mig själv en rosenbukett i går, bara för att
fira. Jag går bara med en ny Rullator nu, det har gått
rätt fort ändå tycker jag. En av de som är från
Kvillinge sjukhjälp, hämtade både Gåstolen och en
Korgstol som var som en toalett. Det börjar att bli

sig lite likt här hemma igen.

Min son var och handlade, så jag hade skrivit upp
blommorna på notan. Det hade varit bättre jag skrivit
upp lite olika bröd. Men det är jag i ett nötskal.
I dag har jag haft besök av min man kusin med fru.
Vi hade mycket att tala om, vi är ju intresserade av
skäktforskning. Så vi fick mycket att tala om.
Min sons dotter har gjort " Min släkthistoria " det
tillhörde det sista innan studenten var klar.
Sen fick de dem tillbaka , fint inbundna.
Natten till i dag somnade jag inte förrän klockan var
över två i morse. Det var nog för mycket intryck i går, och skönt att bara ha en modern rullator.
En natt vaknade jag och hörde ljud, vad var det där
tänkte jag. Hade kameran bredvid mig och knäppte av ett kort, inte ett jota i maskinparken.
Månen lyste så vackert in just då, jag skulle ju ändrat
så det inte blev någon blixt. Då kanske jag hade upptäckt något spännande.
Min mans kusin hade bröd med sig, det tackar jag för. Jag bjöd på en god Cheeseecake med Lemon,
underbar smak. Man hittar alltid något i frysen.
Nu skall jag flytta in mig i TV rummet, med lite kaffe.
Har sovit i nästan 2 timmar, jaha så kan det bliva.
 



6 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Hajan! så roligt det gått så bra för dig!! du gjorde rätt som köpte dig så fina blommor :) man måste fira sig själv ibland.. grattis till lille Axel redan ett år?? ja käre nån vad tiden springer iväg!här blir det bacon o skinkpaj till Idol ikväll tycker det är roligt att se o höra de som söker en del låter som kråkor :))kram Jessica

Anonym sa...

Blir så glad när jag läser hur duktig du är. Vilken fin bild du fick på Axel. Här blir det läggdags tidigt. Vi är så trötta idag blev lite seny igår.
kramis

Ölandsvindar sa...

Redan ett år! Tänk vad tiden går fort. Snart tar han studenten den lille Axel. Du är ett snäpp värre än vad jag är. Ännu så länge har jag inte tagit några bilder mitt i natten men det kanske kommer det också.
Ha det riktigt bra så hörs vi!
Kram /Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint foto på Axel. Och så bra det gått med höften, så fint och höra att du klarat det så bra.
Och nog skulle du ha blommor, ibland behöver man det mer än bröd.
Kramar
AnnaMaria

Annes vita rum sa...

Skönt att höra att det går åt rätt håll! Ha det så bra! Kramiz

Äppelblom sa...

En så´n söt liten pojke!
Skönt att du börjar kunna göra dig av med lite hjälpmedel, så allt blir som vanligt, men var rädd om dig.
Trevlig helg och må så gott!
Kram