onsdag 30 juli 2014

VIVA ESPANIA , NEJ FAKTISKT, VIVA KRUSENHOFIA ! !

Kan Ni tänka Er, detta är utanför där jag bor. Våra fina gräsmattor är gula , precis som allt är söderut med.
Jag frågade Emilia en jättegullig flicka från Hemtjänst om
hon kunde fotografera gården åt mig. Om du hinner
sa jag, det tror jag nog svarade hon.  Det låter lite
konstigt men ut på balkongen tager jag inte mig utan hjälp.
Medan jag tog mitt kaffe talade vi lite om hur
vädrets makter kan ställa till det.

Va sa just det , det dröjer ju inte så länge tills
dess.
 
Från förra vintern, enligt Expressen, glöm inde det!
 
 
Men än så länge har solen och månen roligt åt oss,
skrattar bäst som skrattar sist.

Ett sista meddelande,lägg inte in badlakanet i frysen, hjälpte
högst i 2 minuter för avkylning. Så var det med det.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja vi syns i morgon.
Kram

Rantamor sa...

Ja här uppe börjar också gräset ta en helt annan färg än grönt, och dom mörka molnen hopar sig och det mullrar över havet men över oss kommer inte en droppe.

Kvavt har vi ikväll så det kanske kommer åska ännu innan natten.

Tjingelingen från Rantamor.

Snäckskalsdalen. sa...

Så där är det här också, jag sparkar runt i lövhögar när jag går med vår hund......och alldeles i närheten har dom fått 20 mm, men inte en droppe här. Vilken gullig flicka, hon ser verkligen rar ut! Bra att du har Hemtjänsten!
Agneta kram

Maj sa...

Oj, redan så torra gräsmattor! Men kommer det bara regn brukar de hämta sig ganska fort! Hoppas du gör goda framsteg i din rehabilitering. Kram

Fågel Blå sa...

Fina bilder du bjuder oss på, hoppas din rehabelitering blir bra,
Ta hand om dej
Kramar Kathrine

Änglarum sa...

Hej Hajan!
Hur har du det i värmen?? den tar nog på både gammal som ung..man orkar inte så mycke..Prag var jätte mysigt!! Janne min sambo var där också på 80 talet,då hade de visum för att komma in,det har ändrat sig mycket där blivit mer turistat och mera kommers,jag älskar gamla byggnader och fina monument. Mat o dryck var relativt billigt fortfarande!sen klart varnade de för vissa ställen nattetid..men då var vi inte ute :))) ha det gott kram Jessica