tisdag 29 juli 2014

Tvätt dag, så bra jag har det,För varmt för att sova , jäkla skit

Satt och tittade på bilder, fick då se lilla Axel i sin badstol. Så underbart det ser ut. I em när en tös kom från Hemtjänst , frågade hon om jag visste att man kunde lägga badlaken i frysen för att krama dem och svalka sig på så vis. Jag sa till henne , jag såg det, så nu har vi 2 badlakan i en fryslådas.
Det är klart man måste prova.
De har tvättat åt mig i dag, jag vet ju hur varmt det bliver där nere i tvättstugan. Avundas verkligen inte
det arbetet i dag. Sade till dem att vi viker bara till
det som tvättats. Finns det någon skrynkla dör jag inte av det. Ibland går det till överdrift med allt tycker jag.
Det bästa jag vet eljest är vattenmelonskivorna, kalla direkt från kylen.  Nu fick jag något annat att tänka på, tänk så många som har det jäkligt. Vi gnäller nog i onödan det finns ju
många som varken har vatten,  kyl och frys. Ja de har inget att lägga i någon frys , som också saknas för dem.
Man skulle skämmas egentligen.
Första glaset från en egen pump, och hur man
ligger nu för tiden. Det får bliva det sista från mig i
kväll. Flickan är från Zambia.
.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Ska bli kul att hör om det fungerade med handukarna. Nu ska jag duscha, sedan blir det Skansen.
Puss och kram

Bitte sa...

Ja, den här värmen har verkligen sugit musten ur en! Det kan bli för mycket av det goda, man har ju en sömnbrist som är enorm och den bidrar väl till att man känner sig helt mosig.

Idag är det lite svalare, ca +25 grader, och det räcker långt tycker jag! Jag skulle inte bli ledsen om temperaturen sjönk till +20 heller :-).

Det är gott med melon på sommaren, vi åt melon i morse på jobbet när vi satt ute på morgonfikat. Mmm!

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Maj sa...

ja visst är det väldigt svårt att sova. Supervarmt både inne i Lyan och på altanen. Må-tis har jag och Fias mormor varit barnvakter när föräldrarna varit på utflykt. Men vilket tempo på Fia! Knappt vi orkade i värmen fast vi var två....så inatt var det inga problem med att sova det kan jag lova (rimmade märker jag)Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Vilket bra tips med handdukarna! DET är så varmt på nätterna här..o inte blir det bättre när man jagar spindlar:)) Kram fina Hajan / Gunilla

Anonym sa...

Vilka goa flickor du har som hjälper dig med all!! God natt! Kram Lisa.