onsdag 23 juli 2014

Tre dagar utan min Blogg, Hua mig så tråkigt

 
 
 
 
Här har varit litet rörigt. Har kunnat hälsa på andra bloggare, men själv kunde jag inte skriva på min.
I går kom dotter och måg och undrade hur jag burit mig åt. Ett litet hänglås på bild förstörde allt sammans.  Men nu är de ok allt sammans ,fått SMS
från sonen som är ute och seglar att allt är bra.
Sonen min är ute med en kompis, och seglar några

dagar med honom varje sommar. En trevlig tradition tycker jag.

 
 
 
 
Det behöver han så väl, jag gläder mig nog mest åt
det.Vi mammor, våra barn bliver ju aldrig stora, hm
hm. Ni förstår vad jag menar.
Min dotter och måg kom igår kväll efter Gym besöket. Herre-Gud
att de orkar hålla på. Det bliver nog som ett gift tror jag.
Vi drack kaffe och bredde oss goda mackor, med ost och korv.
Jag har inget särskilt kaffebröd nu för tiden eftersom jag hellre tager en glass till mitt kaffe. Min dotter och måg sticker iväg nu
med två barnbarn till Alicante och skall vara där i 14 dagar.
Så nu har de mycket omkring  sig.
De ville jag skulle komma på Söndag PÅ MAT,  Men jag tackade
Nej. Det är lite för nära inpå och vill inte det.Vi skulle fira mitt barnbarn som fyller 26 år,  men jag får SMSa  till honom.
Var inte ute nu i onödan, i den starka solen lyssna på de som vet
lyssnade på morgon tv om detta.
Ha det så bra, kram Hajan








TAG EN LITEN SLURK EMELLAN VARVEN.
MAN SKALL DRICKA MYCKET, DESSA VARMA DAGAR

.




























6 kommentarer:

Rantamor sa...

Tur att du har support när det gäller datorn, väldigt lätt att "rådda" till det, händer mig ofta också.
Och du ska nog inte vara ute i denna värme.
Våran granne han är 85 och satt ute i sin solstol, jag sa att det nog inte var bra att sitta ute nu, nej jag hörde det sa han att gamgubbarna skulle dö i värmen, så jag satte mig här....och så skratta han så där lurigt som bara han kan.
Få nog hålla ett öga på han idag.

Ha det gott trots ditt onda ben...

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Visst är det så , att barnen alltid är barn, hur stora o vuxna de än blir! En mor håller sitt barn i handen en kort stund i livet, men i hjärtat för evigt eller hur. Kom ihåg att dricka mycket nu i värmen Hajan. Hälsn Eva i Dalarna.

Snäckskalsdalen. sa...

Det är inget kul utan datorn, den är som ett sällskap, verkligen. Roligt att höra att du kryar på dig! Hoppas att du inte har ont.
Nä, ute nu ska man nog bara vara när solen dalar och kvällsbrisen kommer.
Det är väldigt varmt här idag, så just nu sitter jag inne och klickar lite på datorn.....och gissa vad jag gjorde, jag tittade efter varma resmål i februari nästa år.....man är väl snurrig av solen kanske!
Ha det så gott, stor kram
Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är lätt hänt och komma åt någon knapp och så hänger det sig, bra att du fick hjälp. Segla låter inte fel, värmen känns bättre vid vatten. Och det är inte ofta vi har klass ett varning i värme!
Kramar/AM

Mamma C sa...

Ja,nu är det varmt alltid. Men jag klagar inte. Bara man kommer ihåg att dricka och hålla vätskebalansen. Nu ska jag glutta på tv lite.
Kram på dig.

Anonym sa...

Det måste vara härligt att vara ute och segla. Har själv aldrig gjort det. Är bra på att ro, iaf. Maken och jag kanotcampade i Canada en sommar.
Undrar varför svenskar åker till Spanien på sommaren?
Här har vi 34C f.n. Håller mej inomhus med luftkondisen på gång.
Gillar din blogg!!!

Ruth i Virginia