onsdag 16 juli 2014

Spadag eller Duchdag menar jag, mums min egen mat


Äntligen , har längtat så länge efter min mat, mina
kryddor. Det måste väl gå om jag tager det varsamt.
Så i dag bliver det Tagliatelle . Jag hade en bit Falukorv
som jag skivade smått och stekte tillsammans med
tre vitlöksklyftor. Hällde på 2 dl vispgrädde. Bara doften gör
ju att man bliver ännu mera hungrig.
I dag hade jag hjälp med duschningen det är ju underbart.
Vilka rara tjejer och duktiga, när en hjälpte mig i badrummet, ordnade den andra flickan frukosten. Det var
första gången den tösen kokte gröt. Men den blev bra, det
är ju inte så svårt. 1 dl havregryn 2 dl vatten och lite salt.
I morgon kommer hem- sjukvården från Kommun.  Skall ju

kolla hur jag klarat mina övningar.
Hoppas jag inte får en sådan här grej. Det fick jag gå i
förra gången 2009, och det funkade inte för mig.
Nu har jag en jättestor sak att gå med, men den funkar rätt
bra. Flickorna och jag går ju lite varje dag.
Ja vi får se hur utlåtandet bliver. Men ännu kan jag inte
börja med Rullatorn , det begriper jag.
In till Ortopeden skulle jag om 2,5-3 månader. Jag har ännu
inte fått någon kallelse om det.  Vi får taga en dag i taget
då är det lugnast.

Bilderna är från Google.





 

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Hallå hallå Hajan!! åh vad gott med hemlagat :)) tänk mat är halva nöjet tycker jag...håller tummarna att det går på rätt håll nu,bra att de följer upp på hemma plan hemsjukvården..ha en fin forts på Onsdagen självaste Lille Lördagen..kram kram Jessica

Rantamor sa...

Sån tur att det finns hjälp att få en sådan gång så att du inte behöver ligga på sjuhuset. Tror nog att man tillfrisknar fortare hemma i den trygga vardagen.

Tjingelingen från Rantamor i fjällen.
Och tack för dina snälla ord i min kommentarsruta.

Annes vita rum sa...

Härligt att höra ifrån dig! Och att du får fin och bra hjälp från hemtjänsten!
En dag i taget gammelgäddan (ditt eget uttryck) men jag tyckte det var så roligt så jag kan inte låta bli att använda det!
Humor har du ju och du är nog snart på benen igen..
Stor kram från mig!

Mamma C sa...

Tycker du gör lite framsteg varje dag. Allt kan inte gå med raketfart. Hoppas du sover gott i natt med på din nya bolster.
Kramis
ps. gjorde pankisar ikväll.

Ölandsvindar sa...

Det går ju riktigt bra för dig hör jag. Och egen mat också! Jag köpte en knippa med färsk vitlök så jag ska laga till något riktigt fräsigt till helgen. Men i morgon ska jag stå i Trollskogen och prata om fåglar och jag kanske får stå där själv om jag stoppar i mig mängder av vitlök innan dess. Ny madrass borde vi nog alla kosta på oss lite oftare. Nog så viktigt för ryggen och den goda sömnen. Och visst...jag hade förstås skrivit dikten om cikorian själv.

Kram från mig /Kerstin