tisdag 15 juli 2014

Så var det Måndag igen, med besök av dotter och måg.

Måndag och då var det promenad jag följde med.
Och det var riktigt skönt,det kom några regnstänk. men de störde inte oss. Jag tog med kameran som vanligt om vi hittade något.Vi hittade blommor.
De var väl inte så urläckra men de dög åt mig.

Jag vet  inget namn på dem, men f'ärgerna är ju läckra.
I går kom ju dotter min, och mågen hit. Vi skulle sortera i pärmar
förr skulle man ju spara på alla kvitton, det behövs ju inte längre
nu i data åldern. Oj vad det kastades mycket.
Sen fick de mitt Bank-kort så skulle de köpa en ny madrass åt
mig samt nya skor. Hoppas det ordnar sig, för ryggen mår
inte bra av det här. Den var ju dåligt före Höftbrottet.
Det blev lite roligt för vi träffade en undersköterska till, det
visade sig att de var kusiner, därför kallar jag detta kort
för släkt-träffen.

 I
I dag äntligen fick jag se firandet från Öland, på
Viktorias födelsedag. Hög standard på de som
uppträdde som vanligt. Lill Líndfors bliver nog
aldrig för gammal, hon är jätteduktig. De som vann i år, var ju våra skidåkare från VM, både herr och damlandslaget. På Öland regnade det ordentligt
men som jag brukar säga vädret rår man inte på.
Glömde att berätta, fick 2 fina glas att ha ljus i av
dotter min. De hade varit hos Violan ute
Östra Husby, där var det Vikbolands marknad.
Allt fanns med mat inräknat, Kalkon och andra
delikatesser. De glasen bliver fina i höstmörkret.

3 kommentarer:

  1. Tack för igår och i morgon kommer vi med en madrass och ett par nya skor. Rieeker märket hade Euroshoes inne på Maxi.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på Dig. Vackra blommor, brukar också plocka vilda blommor när jag är ute och går. Men, det finns inte lika mycket vilda blommor längre.
    Skönt att Du kan komma ut.
    Ha det gott, var rädd om ben och rygg....
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen!
    Du är jättefin på fotot i den fräcka gula jackan. Krya-på kram från Lyan

    SvaraRadera