lördag 19 juli 2014

Så roligt för mig Storfrämmande här

Vilken fin lördag det blev här då. Jag låg för att läsa
ifatt Norrköpings-Tidningen, hörde att någon var på

dörren. Nej nu är det väl för tidiga i alla fall tänkte jag. Sen sattes nyckel i låset och in kom Dotter och Måg, samt lilla Axel.
Upp kom lilla Orvar och satte sig direkt på min mage.
Han är så god och snäll. Vi får vara lite tysta för Axel
har nyss somnat. Han låg ute på balkongen i sin vagn.  Det är så roligt när man bliver överraskad. Jag visste att de skulle vara barnvakt i helgen, men
detta var ju ännu roligare. Vi drack kaffe och tog en var sin glasstrut till med kolasmak.
Nu går det undan över stock och sten. Han pratar också, men på sitt språk förstås. Han gillar verkligen sin Morfar och Mormor, jag tordes inte hålla honom
när jag satt i rullstolen.
Han härmade oss, när vi skojade.
När han knackade skeden i bordet, ville han tala om
det är jag nu som talar.
Nu kommer jag in till er igen, Morfar hjälper mig över
tröskeln
Detta får bliva sista bilden från i dag. Ett litet hjärta med lilla Axel i.
De promenerade hem, men jag tror att de fick en regnskur över sig. Men jag tror också de tyckte att det var lite skönt. Jag sover ju med öppet fönster,men
det gör jag nog inte i natt. 2 ggr har det redan blåst
upp, så nu stängde tösen till det. I morgon får jag
besök av sonen, då måste vi handla hem lite färska
varor också.
En nöjd Gammelmormor på en vanlig härlig Lördag. 

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för en trevlig fikastund igår. Jo, vi blev lite blöta jag, gubben och Orvar. Men lille Axel satt i vagnen med regnskyddet över sig.
Kram på dig

Maj sa...

Så roligt att se dig och lille Axel. Så fina foto på dig och din vackra säng, dvs kuddar och överkast. Hoppas du får en trevlig söndag också och krya-på ditt ben! Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Så kul för dej Hajan:) Underbara bilder du visar! Trevlig söndag på dej vännen...Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en stor fin familj, det var roligt och få besök av Axel. Och att Orvar gillar dig syns.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhhh vilka härliga bilder, och så fin bild på dej och vovven,
Här har vi det varmt, och jag pustar i värmen, ta hand om dej och ha det så fint!
Kramar Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att få överraskande besök! Axel och Orvar ser ut att trivas bra hos dig! Och glass, det är gott i värmen!
Kram,
Regina

Ölandsvindar sa...

Det är så kul att du alltid har något att berätta fast du lever ganska begränsat på grund av ditt ben. Men så är det....oftast är de små smultronen bättre än de stora jordgubbarna!
Kram från mig /Kerstin

Änglarum sa...

Tittar in och hejar på dig Hajan :)där du ligger o har det gott :)) den lille är det full fart på kan jag tro!sötnosen hi hi.ha det fortsatt gott!!i natt styr bilen ut i Europa...kramiz Jessica