måndag 7 juli 2014

Så det kan bliva, när man inte klarar en vanlig Klockradio

Dagen efter jag kom hem från Lasarettet, fick vi se
att Blomman för dagen slagit ut. Det tog jag som ett gott tecken, nu kommer de i en lång rad.
Då kunde jag inte fota dem, eftersom jag inte kommer ut på Balkongen ännu.
I dag ville en av flickorna gå på promenad med mig,
men jag sa ifrån, tänk om jag skulle ramla ur rullstolen, jag sa det får vara till efter onsdagen, för då kommer de och tager bort allt bandage.
I går hade jag storfrämmande igen av lilla Orwar,  min dotter och måg ser efter hunden, när hans matte och husse  har semester på Gotland. Det är inte klokt lilla Axel
fyller snart ett år, herre Gud vad tiden går undan.
I dag har jag varit hemma en hel vecka, det känns det inte som. Börjar jag bli lite grinig månne, Såg tennismatchen i går på Tv från Wimbledon  . Oj vad de kämpade nästa 4 timmar.  Jag höll på Feddere , han är bra 32 år och vunnit 7 gånger tror jag.

Men det var ju kul för den andra att få vinna för andra gången.
I går blev Orwar bjuden på glass på bästa porslinet
i köket.

Fick en sådan liten trevlig tavla från Änglarums blogg.
Det är en fågelskrämma, den passade precis på
dörren till Hörnskåpet, jättegulligt, Tusen tack.

Denna får jag inte glömma att nämna med , fick den
av en granne som tack för veckotidningar, som hon
får av mig. Det är som jag säger allt går runt,  det
är väl bra eller hur.
nu får jag snart kaffe, och en glass, jag bjuder.

11 kommentarer:

  1. Men käre hjärtans då, har du gått å ramlat, stackars dig. Men enveten som jag tror du är så kommer du nog snart på fötter igen. Det e väl klart att du inte ramlar ur rullstolen hade väl varit skönt med en promenad. Här har det varit massa åska å ännu mer regn så någon promenad blev de inte idag.
    Nu får du ha de så gott å krya på dig fort, fort.
    Massor av kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Nu vet ju jag vad som hände med klockradion. Men det berättar du inte häri texten. Ja tror inte du faller ur rullstolen om dom går en promenad med dig.
    Nu ska jag se på tv:n en liten stund. Har precis gjort middagarna för veckan när jag kom hem.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Kram till dig goaste Hajan. Var rädd om dig.:-) Stina

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du är hemma igen och att se att du är tillbaka i bloggvärlden! Hoppas att benet läker bra.

    SvaraRadera
  5. En STOOOR kram till dig Harriet
    Jag hoppas att du snart är på benen igen och kan njuta av den fina sommaren.
    Ha det fint och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  6. Åh, så skönt att höra att du är "på benen" igen, i alla fall att du har fått komma hem och att du mår bra! :-) Vilken tråkig olycka du var med om, hoppas nu att benet läker som det ska.

    Här har det varit fullt upp de senaste veckorna och det blir mer och mer passning ju äldre valparna blir. Nu låter det rätt mycket från valplådan, de busar, brottas, morrar och skäller, ibland mitt i natten. Vi kommer antagligen att flytta ut dem från sovrummet nästa vecka, just av den anledningen :-).

    Jag kom på att jag måste fråga dig hur du vill göra med beställningen? Vill du fortfarande ha varorna? I så fall kan jag skicka dem till dig med en lapp med betalningsuppgifter så kan du ordna med det när du känner dig piggare. Men, jag behöver din adress i så fall! :-)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka, här i Härnösand har det nästan varit tropisk värme!

    Varma kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. PUh, 27,5 i skuggan, tur att jag har uteplatsen på baksidan med sköna soffan och några korsord på lut. Men det här är nästan lite tråkigt! Hellre +18 och en kofta på i skuggan, tycker jag.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Så skönt att det gått bra för dej! men värmen är svår att klara av tycker en tant som jag på 55 år!Tack för titten hos mej goa du! kraam Gunilla

    SvaraRadera
  9. Hej Hajan ,vad roligt att du är hemma från sjukhuset och jag kan läsa din fina blogg igen. Orvar är jättesöt och du brukar ju ge honom gottis.Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej igen!

    Det är ingen fara alls, jag förstår att det är rörigt för dig nu! Huvudsaken är att du är hemma igen och blir bättre i benet allt eftersom! Det är roligt att kunna följa dina inlägg igen och jag blir så glad varje gång du lämnar en hälsning hos mig :-).

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Varma kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  11. Jag läser att du råkat ut för ett litet elände! Hoppas innerligt att du kryar på dej och att du kan njuta av den härliga sommaren som just nu råder, även om det är lite väl varmt för min smak....!
    Krya på dej nu!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera