torsdag 17 juli 2014

PRINSESSAN PÅ ÄRTEN, ELLER HOS HAJAN

Vi har talat om att jag skulle skaffa mig en kraftigare
madrass. Jag har ju lite dålig rygg och behöver ligga

bra. Jag behövde också lite bättre skor.
De hittade en jättefin madrass på Jysk, stabil och
kraftig.  Skorna skall vara lite lättare inneskor, ute skor har jag så jag reder mig.
Så i går bäddade vi åt mig. Skorna fick hon byta.
en storlek större måste jag ha.
Det blev en jättefin bädd, men lite för hög. Så när
nattpersonalen kom, sa hon jag sätter en kudde här
så Du inte tippar över. Så gör jag i bland med mina
barn  ( och med oss gamla tänkte jag )
I morse bäddade en kille om, så nu verkar det bra.
Ringde och berättade för min dotter, som var klokast av oss, vi tager bort pappas klossar i stället. Så nu kommer De igen ikväll, fy hundan vad omständigt
det har varit, jag gillar ju inte att besvära något
av mina barn. Grabben kommer ju i veckosluten
de skall ju ha sin fritid, men oftast ställer De upp för mig. Därför påminner denna berättelse om
Prinsessan på ärten, det är bara ärtan som fattas.
Ha det så gott, fortsättning följer-


2 kommentarer:

  1. Hej! Det är väldigt viktigt för dig och alla att ligga bra för att sova gott och skona sin rygg. Jag har sen minst 10 år tillbaka en sådan där säng som man kan justera huvud/fotändan. Jag skulle aldrig mer kunna ligga i en säng med bara en kudde under huvudet.Kanske skulle det vara något för dig med? Ta det försiktigt bara .Jag vet ju hur det är när man vill mer än man kan och orkar. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det inte blev för lågt nu när du ska ner i sängen. Men då fixar vi till det igen så att det blir bra.
    Puss och kram

    SvaraRadera