fredag 25 juli 2014

Nu är mina barn på plats igen, då känns det bäst

Nu är sonen hemma igen efter sina dagar på Bråviken. De avslutade med Harstena och kustbandet. Oh sade jag med längtan i rösten, det
är inte som på din tid sa han. På min tid det låter
som jag var 100 år minst. Allt är så exploaterat nu
sade han. Nu är det tomtförsäljning där. Där var ju väldigt noga förr, inte ändra något eller bygga nytt.


Vi var där mycket förr, när vi hade vår båt Fyrlingen i Bråviken.
Men det är minst 45 år sen, Hua mig så gamla vi blivit.
Man får räkna på hur gamla barnen var då.
Såg i morse att Simonstorp var varmast med 32+ grader i går.
Det ligger norr om där jag bor.  Det är första gången som
Simonstorp varit angivet på kartan.
I går kväll kom dotter och måg med, de hade kylväskan med sig
med pannbiff , pannkakor och kokt färsk potatis.
Det var lite nytt från mig i alla fall. Klockan 10,00 kommer
de och kollar vad jag åstadkommit under veckan som gått.
Ja inte min dotter, men teamet som satt ihop mitt
program, vi får se vet inte om jag hållit på för mycket, har lite
ont om kvällarna. I dag har jag varit hemma 25 dagar i mitt hem.
Bilderna på Harstena har jag lånat av Google.

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att allt är bra och att benet läker som det ska...

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Vad fint att läsa om dina barn och barnbarn, du är rik du. Härligt för dem att åka utomlands men man kan ju undra om de behöver det nu, i denna värmen, men roligt för deras barnbarn. Hoppas du mår bättre. Kram Ann

Gunillasljusglimtar sa...

Tack gulliga Hajan att du tämker på MEJ o min blogg!Nä inte är det sån rörelse här längre...hm...vill ju inte sluta heller..Inte ÄN.Fint inlägg du skriver.så gulligt om de dina nära o kära o fina bilder på det! Kraam Gunilla

Maj sa...

Önskar dig fortsatt god bättring men var lite rädd om dig och överansträng dig inte. Kram