söndag 27 juli 2014

HAWAII-PIZZA HIMMELSKT GOTT

 
 
 
Att något så onyttigt kan vara så gott.  Det är så
länge sen jag åt en Pizza, så det vet jag inte.
Vi bestämde det tillsammans, att det skulle bliva. De är ju Bamsestora så vi tog en. Per fick ta sig en stor bit, och det räckte gott till mig med.
I morse kände jag för Jansson Frestelse det är ju lite salt, men jag ångrar inte detta val.
Sen  skivade han en Vattenmelon. Jag fick en burk full med melonbitar, resten fick följa med hem till mitt barnbarn.
Visste inte vad jag skulle skriva om i dag egentligen,
men då hade Rantamor en fråga om att skriva dagbok, om vi gjorde det. Kära Rantamor det har

jag gjort så länge jag har kunnat skriva.




Denna fick jag av Per och hans sambo 1999 , det var ju underbart, tyckte bara att man inte kunde skriva så mycket, bara ett par rader. Men nu tycker jag att
det räcker utmärkt. Den räckte ju till Januari 2010 Då bröt jag ju höften första gången, då fick jag en
ny när jag låg på Lasarettet av min dotter och måg
Den går ut i dec nu 2014.

så nu skojas det om jag skall få en om året,per
livslängd alltså. Det är hårda bud i Mellerud. Så skönt när man kan skoja.



Den räcker 5 år och i dec är den slut också. Jag skojade och sa jag
kan ha en årskalender i taget. En sådan där Almanacka ni vet.
Det är hårda bud i Mellerud, vi skrattade tillsammans åt detta förstås. Eftersom jag skriver av mig både glädje och sorg, bestämde min gubbe och jag att alla skulle bort. Så han satt och körde
dessa i en dokumentförstörare. Mitt barnbarn Martin hade bett
att få dem en gång efter mig. Men vi förklarade att det fanns saker som bara rörde vår familj och ingen annan.
Om jag säger det var för mycket sorg i dem, så förstår ni vad jag menar.
Men inte lätt att förklara för en ung pojke.

Vet Ni något underbart, det fläktar ute igen så skönt
det är bara hm,hm 27,4+ här i sovrummet.
Det var ju lite nytt i alla fall från mig. tack och hej

6 kommentarer:

Tummelisa sa...

Här åt vi också pizza i fredags. Det händer inte ofta. Vi gjorde "egen" pizzasallad av vitkål och hade till. Orkar inte heller äta en hel pizza, men brukar frysa in resten.
Jag skriver också dagbok, men inte varje dag. Roligt att läsa flera år senare. Ibland kan den vara bra att ha när mannen min och jag diskuterar något. Vi börjar båda bli glömska. Har man då lite tur kan jag ha skrivit det i dagboken, datum, årtal osv.
Ha nu en fortsatt skön vecka, och var försiktig med Dina ben.
Kram Tummelisa

Ölandsvindar sa...

Jag skriver upp lite i min almancka och sparar dem år för år. Min gubbe har en 10-årsbok och brukar läsa upp för mig på kvällarna vad vi gjorde samma dag förra året och året före det osv. Roligt men vi är överens om att vi ändå skriver upp alldeles för dåligt för ofta diskuterar vi om när det eller det hände och hittar inga anteckningar någonstans.
Kram från mig /Kerstin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag skrev dagbok när jag var yngre, massor av hemlisar och dagboken hade lås. Numera skriver jag inte dagbok, men har haft almanackor i flera år och även om det mest handlar om jobbet finns lite andra anteckningar också. Kul att läsa i efterhand.
Kram,
Regina

Maj sa...

Oj, dagböcker! Skrev som tonåring när jag fortfarande bodde hemma Och tänk bara om föräldrarna fått läsa ....allt passar inte för en mamma att läsa.På den tiden fick man utbilda sig själv, det var inte arbetsgivarens sak. Så sagt o gjort lärde jag mig stenografi och skrev dagböckerna med "hemligt språk". Trots det är de numera slängda .....
Jag har som du ca 28 gr inne. För varmt för att sova bra! Kram

Viola sa...

Bloggen får bli min dagbok istället :-) Hoppas du mår bättre och synd att det inte blev någon tur till mig denna sommar men dotera och måg fick jag ju träffa, Hawaipizza är min favorit, ha det så skönt i sommarhettan, kram

Mamma C sa...

Nu förstår jag vad du menade med din text i blogginlägget. Du kan ju redigera efteråt och gå in och ta bort det som inte ska vara med. Hoppas ni hade en underbar dag du och din väninna.
Kram på dig