fredag 18 juli 2014

Härlig Fredag i Goda vänners lag ,. skönt med vännerna.


 
Blommorna är från gården där vi har bott, därför lite roligare.
En sådan trevlig fredag jag haft, först var det tvättdag. De var redan här 07.30 och hämtade kläderna. Hon gick ner och satte i gång maskinerna
och återkom för att hjälpa mig med morgonbestyren.
Det var ju så att klockan 10.00 skulle gamla goda vänner komma på besök. Jag behövde inget fixa själv, De hade med sig gott hembakat bröd och kaffe
i termos. Hos denna mans Mor bodde jag och min make 1951, vårt första boende jag 19 och han 24 år.
Ni förstår så många minnen vi hade att tala om.

 

Så synd att jag fotade så dåligt, koppen är en
riktig Sundborn. De berättade lite om sin sista
resa, de gjort på ett par dagar bara.
Hans fru är en rejäl Gotländska. Jag vet ingen som bakar så
gott bröd som hon. De har sålt sitt hus på Gotland för ett par år sen.
Man kan ju inte ha kvar allt här i livet. Tänkte på det lite i dag, vi har aldrig ägt något hus, så vi hade aldrig de problemen. Tänkte
på de andra vännerna som får skiljas från sin ö i, Hälsö trakten.
 I går ringde min dotter och berättade att det nog är time att
fälla de stora granarna på deras tomt. En sådan där höst-storm
som Gudrun var för ett par år sen, pallar de nog inte för.



De är över 100 tals år, men tänk att komma hem och kanske inte
ha kvar sitt stora och fina hus. Det bor ju alltid någon där, när de
är bortresta, men det blåser ju inte mindre för det.

1 kommentar:

  1. Hej Hajan!börjar med att svara på file frågan :) jodå 20 min stod det i receptet,men ganska tunna skivor för brynta..men man kan ju öka på lite...Så trevligt besök du haft,många goa minnen kan jag tro! I dag är det varmt!!!nä inte gnälla bara liite :))) ha det gott< kramiz jessica

    SvaraRadera