onsdag 9 juli 2014

Ha, ha nu har 2 st undrat vad jag menade med Klockradion

Hejsan skall försöka att rätta till saker och ting, Ni kan ju tro det är huvudet som krånglar. Men icke
sa Nicke. Jag talade ju om min gamla Duxare klockradion. Ni vet ju att jag har nattpass 2 ggr, varje natt, jättetrevliga flickor som jobbar så.
Jag är så glad " när jag är torr " när de kommer.
Eftersom jag inte kommer ur sängen själv ännu .
Då tänkte jag här om natten , hoppas de kommer snart, Då sade en damröst , Vakna, vakna oh
bra sade jag , jag är vaken ,då började det spelas.
Det var min klockradio som kom i gång- Det var ett program som hette Vakna. Det var långtradar- chaufförer som kunde ringa detta program. Jag försökte och flickorna försökte, till slut fick vi stopp
på detta program. Det kom ett Eko med också, men ingen musik för mig. Det var min dotter som sa, jag vet ju vad Du menade med klockradio, men dina andra kompisar kanske undrar. Hur denna kunde gå i gång prick "midnatt" är en gåta, men vi är ju några st här om dagarna.

Ja så var det hela, jag undrar ännu vad Grannarna
tänkte när man börjar spela högt mitt i natten.

I dag har varit en givande dag, före klocka 09.00 i morse hade jag dusch hjälp. Underbart i denna värme. Klocka 09.00 ringde på dörren då satt jag i rullstolen och kunde öppna själv, då kom det en
sjuksköterska som skulle plocka bort mina stygn 32 st agraffer,
men det kändes inte nästan.
Måste också berätta för Er om min middag i dag. Underbart gott
Det var Lasgne med Spenat i från Coop, djupfryst det var inte sista gången. Man bliver sugen på saker som har lite smak.
Jaa, så är min vardag,  ikväll skall jag nog titta på repriser i datan.
Brasilien måste väl vara i chock efter gårdagens match.
Jag fattade inte riktigt i morse när jag slog på Datan för att kolla.
7-1 till Tyskland. Det måste kännas för detta land.

Det blev kanske lite för långt inlägg, men läs bra hur mycket Ni vill.   Kram från Hajan

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahaha så bra att bli väckt så där lagom med ett radioprogram.
Och så himlans bra att du har så fina flickor som kommer å hjälper dig, men så är du säkert också deras favorit !!!
Man brukar få det i hemtjänsten...jag vet har ju jobbat där jag med...

Så sakta börjar vi läka här från det hemska inbrottet i husbilen, men det kommer nog att sitta i ett bra tag ännu, djupa sår.
Och det värsta är nog att tryggheten och tilliten försvann,
min dator och min kamerautrustning går ju att ersätta så småningom om, men såren i själen läker inte lika fort.

Tjingelingen från Rantamor.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Brasilien har nog landssorg, maken var också lite i chock. Jag tittar inte, får referat från maken. Din klockradio var lurig, hoppas den är tyst inatt. Skönt att det går framåt med benet.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Nu får vi se hur matchen blir i kväll. Tror att Holland vinner. Då blir det Argentina och Brasilien som får göra upp om bronset.
Puss och kram på dig.

Anonym sa...

ja du ibland spelar tiden oss ett spratt men lite music mitt i natta är ju inte helt fel.

ses i möra / sonen

forza holland !!!

Gunillasljusglimtar sa...

DU är såå söter tycker jag!Härligt inlägg som vanligt.Läser varje ord! vad lustigt med klockradion;)Allt kan hända tydligen på nätterna..Kram goa Hajan ♥ Gunilla

Gry Karlsen sa...

Så fint å høre at du har det bra, tross din ulykke! Bra å ha deg tilbake her inne i "bloggverden".
Stor god bedring og sommerklem fra meg!

Bitte sa...

Vilken härlig historia, men jag tror att jag skulle bli livrädd om radion startade mitt i natten så där! :-)

Vad bra att du har så rara flickor som hjälper dig, det är mycket värt. Min gamla faster har haft det jobbigt det sista halvåret, hon har ramlat flera gånger och har numera också hjälp hemma. Men, det är inga rara flickor som kommer utan olika människor varje gång som bara är stressade och vill vidare. Jag tycker inte att hon verkar få någon vettig hjälp med någonting och det märks att hon börjar tappa sugen mer och mer. Det känns hemskt! Hon har som tur sin dotter som hjälper henne med att handla mat och andra nödvändigheter, men inga andra släktingar eller vänner på nära håll.

Ha en fin helg i solen!

MÅnga kramar
Bitte