söndag 13 juli 2014

En härlig lördag, Spagetti och köttfärssås + Göteborgsfrämmande

Mitt barnbarn ringde i fredags och frågade om de fick

komma, det är klart de fick. Man får ju göra det bästa av det som går.
Min son ringde och sa, vi har mat med oss, så äter vi tillsammans. Så de hade gjort pasta och jättegod
köttfärssås, krispig och god sallad till det. Innan hade jag ringt till Göteborg för att tacka för ett vackert kort som kommit.  Sitter Ni och tittar på alla båtar som går till Marsstrand frågade jag. Nej vet Du vad vi
är på Scandic Norr här i Norrköping har nyss kommit.
De ville också komma på ett besök så vi bestämde, De hade åkt för att hälsa på en annan släkting.
Pera ville vara med på bild, med en liten suck ,han var här redan på fredagen för att handla till mig.
Alla är så snälla, på måndag kommer >>Min dotter och måg ,det är redan bestämt.
På Lördagen ville jag att de skulle ställa sig ute på
balkongen så jag kunde fota dem. Då fixade de till
amplarna och plockade utblommade blad och blommor.
När Göteborgarna kom så hade de med sig en Begonia, som var jättefin. Vi drack kaffe, men tyvärr hade inte jag något Glutenfritt bröd, så De fick äta
god glass till kaffet. Det var så härligt med maten,
och när Per åkte hem kom ju vännerna. Så vi pratade, gamla minnen. Och gamla är vi alla nu
tyvärr, tyckte så synd åt dem för de orkar nog inte med sitt fina sommarland. Det är ju en underbar ö, men man måste ta sig dit med båt. Och är man över
85 år så tager det emot. Så är ju livet, att orkar man i tanken, så går det inte lika bra i verkligheten.

Begonian var så vacker, i fredags fick jag en Rävrumpa från en granne, så nu blommar det hos Hajan igen.  Skall tala om att jag går lite längre stycken här med
den där stora" gågrejen  " från Lasarettet.  Hoppas det går åt rätt håll, men ryggen tager stryk nu i
stället . Men jag har inget ont i mitt ben, det är ju ett
pluss. Det bliver väl inte så intressanta saker jag har
att berätta , men det händer ju inte så mycket här
på sjuklägret.

9 kommentarer:

  1. Skönt att Du inte har ont i benet. Du skriver alltid så trevligt, oavsett om något händer eller inte. Skönt för Dig att Dina besökare hade mat med sig.
    Snart kan Du nog gå utan stöd ska Du se, Du verkar inte vara den som ger sig.
    Hoppas Du får en skön söndag. Inte så mycket att se på TV i dessa sommartider.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det händer en hel del, så många roliga besök du haft. Och fina blommor både dom du fick och dom du hade. Du är en duktig fotograf, och gör så fina ramar på dina foton.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Jag älskar att läsa det du skriver! Väntar varje dag på nya inlägg! Hälsn Eva i Dalarna.

    SvaraRadera
  5. kikar in och önskar dig en god bättring! Skönt att du inte har ont iaf... Och härligt med glada vänner och släktingar.Tur vi har dom,jag har min familj runt mig nästan varje dag,som tur är skulle bli så tråkigt annars,jag bröt ju handen och har oxå en lååång rehab framför mig.. Ta hand om dig..kramizar

    SvaraRadera
  6. Tycker det har hänt massor sedan vi pratade vid sist. Så kul med Göteborgs främmande med. Ja i morgon kommer vi efter jobbet.
    Puss och kram på dig

    SvaraRadera
  7. Oj, jag tycker att det händer väldigt mycket hos dig hela tiden! Många besök och mystiska radioapparater. Här sätter en del apparater igång när det har varit elavbrott och strömmen kommer tillbaka. Häromnatten var det min bildram som började lysa. Maken trodde att det hade klarnat upp och blivit månsken, men så var det inte.Skönt också att bli av med alla stålklämmor förstår jag.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Så bra att du börjar känna dig bättre.
    Ser att du har många rara omtänksamma människor omkring dig.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  9. Hej! kära Hajan hoppas du mår bättre..vi är skröpliga på olika sätt nu du o jag :)) jag hostar o hackar men det går på rät håll nu!! håll tummarna.så fint din ampel blommar!här blommar det för fullt men har mest njutit från fönstret.ha det gott< kram Jessica

    SvaraRadera