torsdag 5 juni 2014

Sveriges Nationaldag , det skall vi väl fira

 
 
 
GRATTIS  SVERIGE   PÅ NAMNSDAGEN. 
Finns det något så vackert som vår svenska flagga
mot en underbar blå himmel.
Jag har alltid tyckt det är väldigt storslaget.
Jag var Armelotta i många år , då den 6 juni förr
gick man i ett tåg upp till Idrottsparken. Det var Lottorna  och Hemvärnsgubbarna, de olika
idrottsgrenarna i sina dräkter. Det var en jättefin musikkår som gick först. I vårt lilla samhälle och vi
hade det så storslaget på den tiden. Det var innan vi var sammanslagna med Norrköping.
Nu är det ju så med mig att när jag hör musik som
jag gillar, vill gärna tårarna rinna över på mig.
Hemvärnschefen sa till mig, har du fått in något smål
i ögat, nej jag tjuter sa jag, men det går snart över.

Detta fick jag höra i 4-5 år efter det, varje gång den 6 juni.

 
Nu vet jag inte att det firas något sådant, men det kanske det gör, jag bryr mig inte så mycket vad som
händer nu för tiden.

När man inte själv är med i smeten, så att säga.
Bakelsen ser ut lika som den brukar den dagen. Alltid något i
alla fall. I kväll såg jag ett trevligt program på TV4 , Tina Nordström  som var hos Michael Bindefeldt  i Jerusalem.

Det var ett underbart program, om den matkultur som råder där.
Jag har aldrig sett så mycket mat, och i alla dessa färger, hon
är suverän egentligen. Jag har tyckt att hon varit så yvig ibland,
men ikväll var hon och Michael toppen tillsammans.
En trevlig TV kväll i morgon bliver det Skansen.

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här är flaggan hissad, men tyvärr är himlen grå och regnet hänger i luften. Inte blåser det heller så flaggan hänger ledset rakt ner. Vilken fin bakelse du bjuder på. Å jag missade Tina igår, hade tänkt se det men det kom annat emellan. Önskar dig en fin Nationaldag!
Kram,
Regina

Bitte sa...

Jag tycker också att man ska fira nationaldagen ordentligt, här är flaggan hissad och vi ska äta något gott till middag.

Jag missade tyvärr Tinas program, men ska se det på svtplay. Tur att det finns så att man kan se program i efterhand om man skulle vilja! Jag tror att jag även ska se när Tina var i Thailand hos Lotta om det fortfarande går, vill säga. Även den kvällen var jag upptagen med annat!

Önskar dig en riktigt fin nationaldag!

Många kramar
Bitte

Snäckskalsdalen. sa...

Men då tycker vi precis samma om Tina Nordström, hon vanna liksom igår! Jag vet inte vad det var, men det var så bra!
Lotta, det lät trevligt att du var!
Här regnar som bara den, men regnet behövs så jag finner mig i det. Ja, nåt annat är ju inte att göra.
Agneta kram

Mamma C sa...

Vi firade dagen med räkor och lite skumpa efter gubben hade slutat jobbet. Nu snart kommer Axel hit.
Puss o Kram