onsdag 18 juni 2014

Nu är vi nästan där, men ett par dagar till

 
 
 
 
 
Tänkte inte att skriva före Midsommar, men Ni kan ju tro att jag lagt av.



Icke sa Nicke, men tiden bara försvinner, man hinner inte med. I dag är jag bortbjuden rakt över gården,
skulle ha varit i morgon på Torsdag. Men i går ringde hon och ändrade på detta. Det gör inget sa jag, det går så bra. Fast jag tänkte "jädrar " jag skulle köpa
en blomma, att taga med mig. Vet Ni vad jag gjort,
jag har skrivit en rolig vers, den skrev jag på ett
vackert sommarkort. Sen får hon en 4pack med Lax,
direkt ur frysen. Det måste ju duga, eller hur ?



 
 
 
 
Det är ju inte bara att springa i väg och handla för mig. Jag måste ju beställa Färdtjänst, och vem vet
om min tid passar dem. Det får bli så här nu.

Inget är sig likt nu under VM i fotboll. Såg inte klart
på Brasilien-Mexiko i går. Det blev ju inga mål,
så jag lade mig för en gångs skull, det var skönt.

Hoppas nu Ni har det prima, skickar med bilden på
fiskpresenten i nästa sändning, så Ni får se.





Kommer nytt igen, Midsommar-dagen, kram från Hajan.....
















6 kommentarer:

Maj sa...

Känner såväl igen det där att man så gärna vill ha en liten present med sig när man är bortbjuden och det inte alltid finns tid att köpa något. Jag brukar ha ett litet "lager" med bra-att-ha-presenter men fn har jag tomt där och ska ha något till midsommarafton....din gåva idag blir säkert väldigt uppskattad!
Önskar dig en Trevlig helg som jag förstår du kommer att fira med alla dina nära och kära. KRAM

Mamma C sa...

Hoppas du har haft en trevlig dag.
Puss och kram

Mamma C sa...

Hoppas du har haft en trevlig dag.
Puss och kram

Änglarum sa...

Hej! man tager vad man haver :) hon blir säkert glad bara att du kommer <3 jag har alltid ett skåp med lite gåbort ting som ljus ,servetter och lite roliga kort på lager...inte så dumt!! ha nu en riktigt fin Midsommar Hajan <3 kram Jessica

Blommiga Rutan sa...

Det blev säkert bra gåbortpresenter, en vacker vers o lite lax kan aldrig bli fel!
Önskar en fin midsommar till dig
Kram Anncathrine

Bitte sa...

Det låter som en fin gåbortspresent, det är alltid roligt när man får något som någon gjort själv! Lax är ju så gott också, men jag är så dålig på att köpa hem lax så jag skulle bli väldigt glad om jag fick en bit :-).

Lilla Axel är så söt, jag förstår att det ska bli roligt att träffa honom i midsommar! Och ni har haft en student i familjen också, vilket härligt studentkalas det verkade vara!

Önskar dig en riktigt fin midsommar!

Många kramar
Bitte