måndag 9 juni 2014

Måndagspromenaden med rar Hemtjänstpersonal och lite annat

På promenaden i morse mötte vi denna jycke, som hette Lasse.

Jag såg nästan inte vilket som var fram eller bak. Matte kände igen mig, men inte jag henne. Når vi småpratat ett tag så kom jag på vem det var.


Det är väl, att han har den vita teckningen på huvudet.  I dag gick
vi en annan väg, men förstås på samma område.
Utanför kyrkan här, hade det kommit upp så mycket klöver
blommor, de tycker jag är så vackra.
I dag blev jag överraskad det ringde på min dörr, jag tittade ut
genom ögat på dörren. Bestämde mig för att inte öppna, men
kollade igen. Det var ju min son, jag visste inte att han var ledig,
men han hade tagit ut lediga dagar nu, till Studentfesten.
 
Jag ville bjuda på mat, men han ville äta tillsammans med 
Martina när hon kom hem. I dag hade De champagnefrukost
ute i en park i Norrköping.  Så vi fikade tillsammans det
var så roligt eftersom vi inte träffats på ett tag.  Sen sa han, fixa en nota nu, så åker jag och handlar med. Så himla glad jag blev,
skulle ha åkt på onsdag och handla. Men nu slipper jag det.
Tack Lilla  Blanka, han hämtade ut vinsten med  de  Jättefina lakanen,
Tusen tack igen. Ingen dålig vinst från Din blogg.
 
De Afrikanska Liljorna slängde jag i dag, men de har stått i
nästan  14 dagar. Men när Per kom in i dag sa han, fy vad det doftar
starkt här inne. Jag undrar vad den flickan  från Hemtjänsten ,
tänkte när hon hämtade mig i morse . Hon kanske också trodde
det var om mig, H J Ä L P.  Nu står det fyra nya kvistar med Liljor
igen i vasen. Men som väl är, när de är färska doftar de inget alls.


14 kommentarer:

  1. Jag klarar inte av de fina liljorna pga den starka doften men jag har ett litet knep. Jag klipper bort ståndare eller om det är pistillen och då doftar det inte. kanske inte lika snyggt men bättre än inga blommor alls.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha nej hon måste väl ha förstått att det var från blommorna. Tänk vad en del blommor luktar illa. Kan inte säga doftar för det tycker jag hör ihop med något som doftar gott. Goda saker doftar och illa luktar. Förutom surströmming då.. Eller jo, det luktar ju hemskt men bara från början sen är det underbart!! Men många tycker det både luktar hemskt och smakar illa.

    Skönt att slippa fara ut och handla. Tur att din son kunde göra det. Vi handlar alltid åt svärmor och hon är ändå mycket yngre än dig. Fast jag tycker det verkar som att du är piggare. Både i kropp och knopp hahaha.. fast nu menade jag inget illa för hennes del. Jag bara skojade lite ;)

    Ha det bra!!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Hej lilla du, så du har haft fint besök av sonen, sådant värmen ens hjärta riktigt gott.
    Och så hemtjänsten som kommer och hjälper dig att komma ut lite och få ta del av sommaren.
    Lycka.
    Hoppas att du får må så gott hela sommaren.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Så kul att du fick oväntat besök. Och klämmigt att han åkte och handla också. Så slipper du det i veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hemma igen !
    Tack för kaffet !
    Ses på fredag , ha det bäst tills dess ............

    Sönen

    SvaraRadera
  6. Det var väl tur du släppte in sonen din! Och så bra det blev med matinköpen och nya blommor. Det är märkligt att just liljor kan lukta illa när dom gjort sitt, men man känner ändå att det är från blommor, vill jag påstå!
    Härligt med promenad och möte med den lille vovven!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilket fint foto du tagit på din son!
    Så skönt att han åkte och handlade till dig!
    Ja du, gammalt blomvatten doftar inte gott . Tur att du har nya blommor nu.

    Ha det så gott
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Du är ju för rolig alltså. Inte trodde hon då att det var du.:-D
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nej nej söta Hajan vi ska inte kryssa i medelhavet, vi ska kryssa upp i dom underbara Norska fjordarna det blir en underbart vacker kryssning i 10 dagar...från Köpenhamn och uppåt å avsluta i Tyskland...
    Spännande och pirrande.
    Hoppas du får en trevlig studenthelg...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. En härlig doft på Liljor men kan tyvärr inte ha dom inne pga mina lungor
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Jag gillar din humor. Det har jag alltid gjort.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Roligt att du har med kameran när ni är ute och går, det dyker ju alltid upp fina fototillfällen, som Lasse.
    Och roligt att sonen kom och ni fikade, stort grattis också till din fina vinst.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Jag vill bara önska dig en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vad fint att du fick hjälp med handlingen.. Sånt är alltid välkommet..

    Kram Maidi

    SvaraRadera