torsdag 19 juni 2014

Laxen som gåva, blev verkligen godkänd

 
Här har min väninna som var värd igår. Hon blev jätteglad över presenten. Skrattade och sa du är
inte riktigt klok tror jag. Sa som det var att jag blev villrådig när hon ändrade på dagen.

Ja, här är Laxen och den enkla versen som blev till glädje, och
det var ju det som var meningen. Det blev som vanligt ett
litet glas sherry, och små sandwich
Det var räk-röra,  royalblue ost och  rökt lax. Jag ber om ursäkt
att jag redan börjat äta , när jag kom ihåg kameran. Nu till midsommar, vill jag bjuda dig på en god kötträtt sa hon.  Det var
ytter-file` som hon gjort en gryta på.  Mej den var väldigt stark, hon
hade haft i Chili , championer sockerärter och bambuskott. Visst
det var underbart gott, men till det blev det en fingerborg renat
den kunde inte jag ta, det var Flädersprit 38% , inget för mig
Jag sa du får inte bliva ledsen, men det kan jag bara inte ta. 
Det var som bomull för hjärtat att få äta denna dessert på
glass , vispgrädde och fina jordgubbar, det blev som en
lisa för själen med detta milda.
Ni kanske kommer ihåg min kompis Arne som har varit med på denna blogg några gånger under årens lopp.    Jag fick detta på posten från honom, det stod till Globetrottern H.Andersson
vad kan detta vara tänkte jag. Då har det så nu i Stockholm att alla
Färdtjänst-tagare , får åka gratis i Stockholms Skärgård, det är
inte dåligt. Det är norra, mellersta och södra skärgården.
Så i går åkte hans vän och han till Utö, det är ju underbart.
Han berättade det i telefon för mig, och jag trodde inte riktigt på
det, det verkade för bra. Därför skickade han detta till mig.
I dag kom Lantliv, jag tycker mycket om den, den är så enkel och ändå så mycket att läsa och titta på. Gillar deras recept också.
Denna fina " Lyckliga Lotta " fick jag i dag av en granne , hon är så tacksam hon får 2 veckotidningar av mig. Så det var inget dåligt byte. Hon som jag tycker om lilla Estelle och de andra kungliga,
Ja nu har ni sett och hört vad som hänt mig och hur mina blommor
trivs här, nu önskar jag Er alla en bra Midsommar så kanske vi hörs och ses Midsommardagen.  Hej då och ha det så bra.......
 

13 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha haft det hur bra som helst. Ringde idag men du var nog i affären då. Men i morgon ses vi.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Va ni är duktiga med all go mat. Jag skulle behöva piller eller något. Det är så tråkigt att laga mat. Och tiden räcker inte till heller. Det är tur att jaG min gamla micro att värma min mat som jag lagar. Micron det är min livlina när jag kommer hem och är vrålhungrig. Stoppa in i micron. Du är så duktig. Ha en härlig midsommar. Kram Lisa.

    SvaraRadera
  3. Det låter som du varit på ett trevligt kalas med mycket gott. Önskar dig en trevlig midsommar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dej en riktigt Fin Midsommar!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  5. Jag ville bara titta in lite hastigt och önska dig en skön och trevlig midsommar! I morgon, äntligen , blir det nog lite lugnare här hos mig efter flera veckor med full fart. Lantliv fick jag också i brevlådan igår och där stod om ägarinnan til Zetas fina handelsträdgård i Huddinge. Hon har ett fritidshus här, inte så långt ifrån mig.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  6. Så fint inlägg ! Kortet var ju fantastiskt-tror det bor en liten poet i dig.....Kram

    SvaraRadera
  7. Åh Hajan, du påminner mig om min Farmor! Jag tycker så mycket om din blogg. Så påhittigt med laxen som present och en vers till, såna gillar jag också att skriva. Ha en riktigt trevlig midsommar önskar Eva i Dalarna.

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Midsommarkramar till dig!
    Önskar dig en underbar helg!
    Ja, jag har tagit solnedgången och alla bilder som jag visar på min blogg.
    Allt gott till dig!
    Raina

    SvaraRadera
  9. Gulliga "Hajan", Du berättar allt så trevligt. Roligt att Du har så fina vänner/grannar. Alltid trevligare att äta när man är två.
    Trevlig midsommar önskar jag Dig!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  10. En riktigt fin fortsättning på midsommarhelgen önskar jag Dig!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Ojoj vilken middag du blev bjuden på! Ser verkligen gott ut! Dem lilla "snapsen" tackar jag också alltid nej till, huuu, smakar så illa.
    Vilka fina blommor du har på balkongen.
    Ha det så bra
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  12. Nu är midsommar över. Hoppas att lilla magen mår bra efter all god mat du fått i dig.
    Jag är inte någon vän av för stark mat - lagom är bäst men lagom för mig kan vara något annat för dig.
    Vi har haft gäster på midsommarafton. Jag blir ju aldrig färdig med mitt resereportage men nu blir det bara två till.
    Roligt att du "följer" med på resan.
    För fem minuter sedan kom herrn i huset och sa att om en halvtimme blir det en drink och sen skall vi gå ut och äta. Jag blev verkligen överraskad. Han har sagt att han lagar mat idag så jag har kopplat bort middagen. Vi har något att fira idag, men jag blev i alla fall förvånad.
    Ha nu en fortsatt fin vecka
    Kram Viola

    SvaraRadera
  13. Hoppas att du har haft en fin midsommarhelg! Här har det varit regn och rusk och riktigt kallt så nu hoppas jag att sommarvärmen infinner sig snart.

    Jag satt precis och funderade på om jag skulle skriva till dig och be om din adress så jag kan skicka varorna, men då klack det till att jag ju fick den för två år sedan när du vann ett pris i min utlottning. Jag letade lite och hittade ett gammalt mail från dig! :-) Bor du fortfarande på samma adress som då, gatan börjar på K? :-)

    Hoppas att du fått en bra start på veckan!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera