måndag 16 juni 2014

Grattis alla Axlar, och himmelen ljusnar igen...

 
 
 
 
Ett stort Grattis på din första Namnsdag, det är ju AXEL i dag. Tänk min lille prins är snart 1 år det är
inte klokt.  Jag har så många prinsar och prinsessor.

I går kväll var det varning för åska , väldigt mörka moln troppade upp sig. Är det något jag  ogillar
är det åska.

 

Dessa bilder har ju inte jag tagit, de är lånade från Google, men så såg det ut i går kväll.
I morse regnade det, så jag ringde och avbeställde
min promenad i dag.



Men det kunde gott få komma lite mer regn, det
behövs ju. Det verkade så fräscht , då var det små pölar på gården. Men nu bara efter 2,5 timme är allt
kruttorrt igen.

 
Tänk när han bliver så stor att man kan ringa och gratta honom,
när han själv kan säga några fraser till Gammelmormor.

Det kommer att bli kul tycker jag, larvigt tycker nog en del,
men gamla människor bliver ju lite larviga så det får man bara ta.
Axel får jag träffa på midsommarafton och de andra lite större
småbarnen med. Då skall vi vara där vi brukar fira alla helger,
hos min dotter och måg.  då skall vi allesammans äta gott och må
bra, Alla de andra ligger över, men jag har redan beställt min färdtjänst hem på kvällen.  Borta bra, men hemma allra bäst.


10 kommentarer:

  1. Hej Hajan! här regnar det med :( fast gubben min är ute o klipper häcken...och här sitter jag :) ja det är skurar så han tar skydd när de kommer,typiskt när man tänkt att göra något o det regnar just då..Tänk att din lille snusmumrik "Axel"har blivit så stor!! fin är han <3 ha en fin dag trots utebliven promenix!! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Så gullig han är, man får ta vara på varje chans man får till lite gos för dom små gryna växer fort. Såg att du varit på studentfest, jag gläds med dig att få umgås med dom som betyder allra mest här i livet. Här har det regnat i natt men nu skiner solen, det sämsta med värmen är att växterna skriker efter vatten.
    Önskar dig en fin vecka och en Jätte Trevlig midsommar.
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Tycker också det ska bli kul när man kan prata i telefonen med lillkillen. Det blev ju skapligt väder fram på dagen igen.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  4. Så söt.:-)

    Ja, han är liten. Speciellt när han, som nu, är nyklippt.
    Alfred är en blandning av toy pudel,shih tzu och bichon frise.:-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är allt en klok dam du som vet att hemma är bästa platsen att vakna på efter en trevlig fest.

    Hoppas du får en finfin vecka.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Gullig han är lille Axel!
    Roligt med midsommar hos Din dotter och måg. Låter trevligt. Hoppas vädret blir bra också.
    Trevlig midsommar!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  7. ...Visst är det så...borta bra men hemma bäst! Åh så söt han är Axel! Vad kul för dej att träffa nära o kära till midsommar Kram o tack för dina ord hos mej goaste Hajan ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jag läste precis din kommentar om att du gjort en beställning, men något måste ha blivit tokigt för beställningen har inte gått igenom. Vad var det för vara du ville ha utöver duken?

    Tänkte bara meddela dig lite snabbt om detta.

    Kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  9. Hej igen!

    Något måste ha blivit fel för beställningen gick aldrig igenom. Men jag skyndade mig att lägga undan varorna till dig så att ingen annan hinner köpa dem :-). De är reserverade för dig nu så om du vill maila mig dina adressuppgifter på info@auntmollys.se så mailar jag dig tillbaka om de uppgifter du behöver.

    Nu ska jag läsa ditt inlägg också! :-)

    Ha en fin kväll och tack snälla du!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentar hos mej gulliga du 💜 Jag har i olika böcker o läser på olika ställe o skriver ner min ordspråk. .natti natti Hajan 💜 Gunilla

    SvaraRadera