tisdag 24 juni 2014

Gästinlägg

Lovade mamma att göra ett litet gästinlägg här hos henne och berätta vad som hänt.
Midsommarafton gick min mamma och ramlade omkull hemma hos mig. Hennes ena ben bara vek sig när hon skulle kliva över en tröskel. Hon föll och kände med en gång att benet hade gått av. Det var samma ben som hon bröt för ett par år sedan.
Mycket riktigt så var det brutet och hon har blivit opererad nu. Dom har satt in en lång spik i benet som ska hålla ihop det.
Så nu börjar en jobbig rehab för henna att lära sig att gå och stödja på benet igen.
Så nu vet ni hur läget är, varför det inte kommer inlägg dagligen härifrån.
 
 


25 kommentarer:

Katta sa...

Usch vad tråkigt :( Krya på dej kära Hajjan <3 styrkekramar Katta

Hannis sa...

En stor krya på dig kram från mig till dig!!

Anki sa...

Oj... inget kul alls. Hoppas du kryar på dig snabbt!
Kram

Gry Karlsen sa...

En stor god-bedrings-klem fra meg!
Håper du snart blir frisk!

annika sa...

Men OJ! Stackars Hajan! Vilken otur nu då du skulle njuta av sommaren.
En varm krya på dig kram
annika

Rigmor sa...

Nej!! Nu hoppas jag att det läker bra, inga komplikationer utan att rehab kommer igång så fort som möjligt.
Ha det så gott nu, var rädd om dej!!
Tänker på dej.
Kram kram

Maj sa...

Tackar så mycket för gästinlägget. Visst är det typiskt för Hajan att tänka på oss som saknar hennes inlägg och kommentarer. Krya-på dig kram kommer från Lyan.

Evashusotorp sa...

Åh , så tråkigt!
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande och sänder massor av Krya På Kramar
Eva

Anonym sa...

Åh stackars Hajan! Hoppas du snart är på benen igen! Kram, Eva i Dalarna.

Anonym sa...

Så ledsamt att läsa. Hoppas innerligt att Hajan har sitt goa humör i allt detta jobbiga. En stor varm kram från Lisa.

Änglarum sa...

Hej kära du! vad trist!! skickar många krya hälsningar och hoppas du snart är på benen kämpa!!! kram Jessica

Bitte sa...

Men NEJ, vad tråkigt! Jag förstod nästan att något hade hänt eftersom du brukar vara så flitig med inlägg och kommentarer, dock tänkte jag att du kanske hade blivit lite sjuk, inte att du hade ramlat och brutit benet!

Varma krya-på-dig-kramar
Bitte

Ölandsvindar sa...

Ojojoj! Ett sånt elände! Tur att du har ditt glada humör. Det hjälper dig nog en bra bit på bättringsvägen. Nu väntar jag ivrigt på dina roliga kommentarer igen. Du ska veta att de är uppskattade. Maken undrar ibland vad jag skrattar åt framför datorn och då är det du som har skrivit något roligt igen!
Kramar från Kerstin

Annes vita rum sa...

Hallå där! Vilket elände.. Kan säga att vi sitter i samma sits,jag har ramlat och bröt handleden så illa att det blev totalkrachat med operation och skruvar.. Jag tänker på dig och vet nu vilken smärta du har.Hoppas det går fort över.. Sänder en stor kram

Annes vita rum sa...

Hallå där! Vilket elände.. Kan säga att vi sitter i samma sits,jag har ramlat och bröt handleden så illa att det blev totalkrachat med operation och skruvar.. Jag tänker på dig och vet nu vilken smärta du har.Hoppas det går fort över.. Sänder en stor kram

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Nej vilken otur.
Men det händer så lätt.
- Du får krya på dig så mycket och kämpa med rehabträningen !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Äppelblom sa...

Men, Harriet - en så´n otur du har.
Jag tänker på dig och hoppas att du snart är på benen igen.
Stor varm kram från mig!

Anonym sa...

Åh, stackars Hajan! Hoppas på snabb bättring!
Tänker på dej! Tycker om att följa dej här.
De varmaste hälsningar från torparkerstin

Polargrevinnan sa...

Förstod att något hänt. Du brukar vara så kvick att kommentera (vilket inte jag är).
Ha det så bra du kan.
Kram Viola

Anonym sa...

Kramar Hariette! Hörde av Pera vad som hänt, så himla tråkigt. Hoppas du är hemma nu och att du tycker det är skönt. Och att du inte har ont. Hoppas du får all hjälp du behöver. Skriver till dig. Ann

Maj sa...

Om jag fattat rätt kommer du hem igen till "ditt" idag och jag önskar di VÄLKOMMEN HEM och god bättring. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Så snällt att du skrev, men så ledsen jag blev att höra att det gått illa med benet. Hoppas nu att Harriet är lika enträgen som tidigare och står på sig och att rehab hjälper, jag saknar hennes inlägg och kommentarer! Hälsa snälla!
Agneta kramar stora

Blommiga Rutan sa...

Hej Harriet!
Det var verkligen tråkigt att höra!
Har saknat dig här i bloggvärlden , nu förstår jag varför.
Usch vilken otur, stackars, stackars dig. Krya på dig nu och hoppas att du inte har allt för ont.
Kramar Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Nääe så tråkigt! Hoppas mamma snart blir pigg igen..Hälsa henne ! Kram Gunilla

Rantamor sa...

Men vad läser jag, så tråkigt att min favorit bloggtant har ramlat och bryti benet, stackare.
En stor kram till dig och kämpa på nu med rehabiliteringen så att vi snart har dig på bloggen igen.

Tusen kramar från Rantamor.