fredag 13 juni 2014

Fredagen den 13-06. 2014, Studentdagen Hurra, hurra

Nu hoppas jag att Din Dag, bliver så bra den kan bli.
Det har redan regnat lite, och är lite grått, men inte
skall vädret förstöra denna dag som Du väntat på så länge. Det får vi bara ta, men hoppas det håller upp
när ni står på flaket. (så gamla som jag, din Farmor,
gillar inte dessa flak) Det har redan hänt så många tragiska olyckor, angående detta firande.
Eftersom Du inte har tid att vara på bloggen i dag,
visar jag mina bloggvänner, vad jag gjort.
Jag har gjort ett album med gamla foton i, Dina egna teckningar
som vi fått under årens lopp ifrån Dig.
Det är många bilder på Farfar, för Ni kom ju så bra överens, och
han vill nog vara med här i dag.

Vet ju hur trött Du var nu mot slutet, men läs alla
verser som du får i dag, passar in precis till Dig.
Verserna har Din faster hjälpt mig med, de hade
tyvärr inte några på Konsum.



Hoppas på en jättefin dag nu för Dig och för oss alla anhöriga som
tycker så mycket om Dig. Tycker om alla mina barnbarn förstås,
inte bara för de har tagit studenten, utan för att Ni förstås är bäst.
Hoppas Du bliver glad åt detta, det är ett gåvokort
med, men det räcker inte till en bil, men att fylla
på bensintanken i alla fall.
Hoppas nu vi får några timmar ikväll tillsammans.
Lycka till lilla Stumpan, från Farmor.

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Blir alldeles rörd,
och vill bara önska denna farmors studentflicka lycka till i livet.
Och med en så varm och go farmor blir nog denna flicka klok och lycklig...

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Så fint du har gjort, hon kommer att bli överlycklig. Snart är vi på G.
Puss

Polargrevinnan sa...

Ditt barnbarn kommer att bli glad när hon ser vad du skrivit. Hgn får säkert känslan att hon har en Farmor som bryr.
Önskar dig en riktigt härlig helg.
Kram Viola

Änglarum sa...

Hej Hajan!så fint gjort!! vad du är påhittig..glad tösen skall vara som har sån go Farmor <3 trevlig helg kram kram Jessica

Maj sa...

Vilken fin och personlig present. Det är en gåva som inte går att köpa och kommer alltid att påminna om en kär Farmor.Kram

Anonym sa...

Mors !
Hon uppskattade verkligen presenten och vad annat kan man göra så bra som det blev.
Och farsan han fanns där någonstans bland oss skall du se.

Ha det gött / Pera