lördag 7 juni 2014

Får 19 år sen var mössan på, och nu igen. sitter den där.

Först vill jag önska Er en glad och trevlig Pingst.
Jag bara undrar var tiden tagit vägen , när jag ser
ett av mina barnbarn. Som nu är klar , nu får de ha
sina mössor , där det står skrivet linjen de studerat.
Det är sju  år sen den förra gick ut. Sen den första
var klar måste vara 10 år minst. Hon fyller 30 år snart.  Jag tycker  bara allt går så väldans fort.
Det kommer att bli så trevligt  Fredagen den 13 får vi hoppas.
Att Studentskan  har några krafter kvar  över då, till oss vanliga
släktingar. De sista åren har jag bara gått i pension, då fick man
ingen mössa skall jag be att få tala om.
PRO har inga mössor heller, ha ,ha  en del vill ju  inte låtsas
om hur gamla de är.
Jag läste lite i Gunilla Dahlgrens  bok, Gunillas pärlor.
Hon är så bra med att skriva som det är, denna hittade jag tycker den passar bra för blivande studenter med .

Gröt och Juice till frukost, BLÄ
När det finns Kaviar och Champagne.

Lämnar lite blommor här efter mig , till Pingst


        VI   SES  SNART  IGEN , OM JAG KÄNNER MIG  VÄL.


 

6 kommentarer:

  1. Jaa tiden går sååå fort!Fina kort Hajan! har ingen student iår men barnbarnen börjar ju gymnasiet allt eftersom nu så hoppas man får uppleva det..trevlig Pingst på dej fina DU ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Trevlig pingst! Alltid roligt att läsa hos Dig.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Glad Pingst - hoppas du har det bra.
    Jag hade den siste studenten i torsdags. Han har inte gått i Västerås. En del studenter här skämde ut sig. Polisen fick stoppa studenttåget för det var så många som var berusade.
    Håller med dig att tiden skenar iväg.
    Men det är bara att hänga med.
    Kram
    Viola

    SvaraRadera
  4. Hej! ja då var både national dagen och pingst snart till ända!! här har det varit jobb för hela slanten,men nu tar jag två dagars ledigt :) har du sett lilla Leonores dop? jag skymtade den lilla söt nosen hos mina gummor o gubbar på tvn! alla har suttit bänkade i varje hus o hem i dag...kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Tiden rusar iväg när man börjar tänka efter. Nu är det lugnt i huset hos oss. Vi har badat tunna och ska nu sätta oss vid dumburken ett tag.
    Puss vi hörs i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Det är så roligt att höra från dej.
    Jag är knappt aldrig inne och kollar bloggar längre,jag har ju mina flickor som är sju och fyra, och jag bara känner,jag hinner ju ingenting:)!!
    Jag som älskade att blogga(det gör jag ju fortfarande), men just ni finns inte tiden riktigt.
    Men jag har ju en tanke att snart kanske:).....
    Underbart väder här idag, och jag lagar middag, och förbereder lite, det är ju sista veckan och skolavslutning på fredag.Min äldste son är tjugofem, så det är ju ett tag sedan jag var på skolavslutning sist.Det ska bli så roligt.
    Ha det så bra till vi höra igen.
    Kram Anette

    SvaraRadera