lördag 14 juni 2014

En eloge till Martinas Mamma och Pappa


En eloge till Martinas föräldrar som hade ordnat detta
till sin dotter. Jag skulle så gärna velat sagt något i går kväll om detta, men det stockade sig bara för mig.
Vi var många där, det var så fint dukat med 4 vaser med Lupiner,
som Pera hade varit ute och plockat kvällen innan.
Maten kom från Maxi , Grillspett och Kycklinglår, ett fat med Kassler , potatis-sallad på färsk potatis , fyra olika ostar plus
sallader som skulle passa alla magar, gluten och allt vad det heter.
Två sallader med Pasta i hade Marie gjort själv. Två stora tårtor
som Martinas Mormor gjort, mycket goda. Drickbart fanns för
alla smaker , Loka för barnen och mig. Ha,ha  skulle gärna
ha tagit ett glas vitt men avstod, jag mådde så bra ändå .
Många av dessa hade ju inte jag träffat på 10 år minst, så det blev väldigt roligt att placera dem från gången tid. Eftersom Martina bor växelvis hos sin mamma och pappa, måste ju
detta ha varit väldigt trevligt också. Vi är ju alla vuxna människor
som skall kunna hantera sådana saker.
 
 
 
Vi fick vänta ett bra tag på Hedersgästen och chauffören det var ju fler som skulle hem från skolan. Här är jag och mitt barnbarn Martin samt lilla Julia som Martin är morbror till, hänger Ni med ?
 


Det här lilla trollet gick omkring och bjöd på Vattenmelon och
Jordgubbar som hon
redan bitit i, det är klart man tog, det var snart slut på fatet.


Martinas Bonus- Morfar Lasse, som tog undan lupinerna så vi såg varandra.
När Martinas Mormor ser detta kort slår hon ihjäl mig, på alla 12
år vi kände varandra fick man inte fotografera. Synd hon är så fin.
På samma bild är Martinas storebror Kim , En mycket omtyckt
Reseledare är hans jobb.

En glad och lycklig Martina, som nästan ingen röst hade kvar, det
bliver väl så efter en hel festvecka, oj,oj.
Anders med sin bonusdotter Julia, Anders fick en liten puss av mig

han är så himla härlig och rolig. Han kanske inte tycker lika om mig, men det får man ta.

Lilla Wilmer 5 år ville prova Martinas mössa, det var ju lite roligt
för alla dessa barn hinner ju inte jag att se som studenter,
då när jag borta, men kanske inte glömd.
Stort tack nu till Er som ordnade detta party.
Vi bröt upp vid 20,30 ungefär från festen, då skulle studentskan
träffa alla andra, och så blev det mera fest igen,
ibland är det skönt att få vara gammal.
Nu är denna följetong klar, hur jag kom hem, det skötte min dotter
och måg om.


9 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin studentfest!!! Roligt att träffa släkten. Det är en härlig tid nu med skolavslutningar och studentfirande.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram,
Regina

Mamma C sa...

Det var en toppenfin studentfest dom ordnat.
Kram på dig, nu ska vi ut och klyva ved i blåsten.

Maj sa...

Vilken härligt fest det ser ut att ha varit! Kram

Anonym sa...

Ja , nu är det över nu blir det vm för hela slanten .
Tack för igår vi hade också trevligt och Martina var så nöjd med alla presenter och hela dagens begivenheter.
Ha det bäst / Sonen

Gry Karlsen sa...

Oj, for en fin fest! Det ser ut som om dere hadde det superfint!
Trivelig å treffe slekt og venner.
Jeg har hatt en vond rygg, og gått til behandling i over en måned, så jeg håper jeg snart blir bra og kan nye sommeren. Stor sommer klem til deg fra Gry :)

Gry Karlsen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunillasljusglimtar sa...

Åh va härligt med studentfest! Sånt livar upp minsann:) Ja du är så go mot mej Hajan,vill inte klaga men ibland blir det för mycket! Kraam Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin studentfest, ni är en stor härlig familj. Och när alla är sams har man roligt, sånt brukar lösa sig efter en tid. Jag har ofta kontakt med min mans exfru. Och så fin du är, jättefin i håret och snygg sommarklänning.
Kramar
AnnaMaria

Katta sa...

Vilken härlig studentfest! Klart ni skulle smaka de där jordgubbarna lilltösen bjöd på, hon hade väl bara testat dem så det inte var nåt fel på dem ;) hihi. Kram Katta