söndag 4 maj 2014

Var tog den fina våren vägen,,kom igen nuuuuuuuuuu

 
 
 

Kära nån, så fort den fina våren försvann. Det kan väl inte vara meningen eller hur?
Alla knoppar som håller på att slå ut,
till och med jag hade ju fått skator här.

Det var så underbart i morse, solskenet fanns  men bara 4+ ändå.  Det första jag tänker på är  " Vad blir det för mat i dag "?  Då kände jag att det var dags för raggmunk. Sen sätter man sig med kaffekoppen
och två goda ostsmörgåsar till. Då är det nyheterna
som berättar hur det är vid Ukraina, man tappar först matlusten, sen tappar man lusten över huvud taget.
Men Raggmunk blev det , med både fläsk och lingon till, ibland
är det riktigt härligt att följa sina böjelser.
Men resten av helgen berättar jag om lite senare.


3 kommentarer:

TantGlad sa...

Jag HÅLLER MED! Vart tog våren vägen? Äre nån som stulit den? Jag har solen (tack och lov) men jag har inte värmen hehe.

Jättefina bilder här du. Sen frestar du mig med en bit mat åxo.😋.

Må så gott och tack för en härlig och trevlig blogg.
Kramiz.

Tummelisa sa...

Gott med raggmunk, en av mina favoriter.
Värmen verkar hålla sig borta. Idag är det frost ute nu kl 05:30. Men allt är så vackert grönt nu, hoppas värmen kommer.
Ha en fortsatt trevlig vecka fina "Hajan".
Kram Tummelisa

Katta sa...

Eller hur, kom igen nu våren! Ibland orkar man inte med allt tungt man matas med från tv och media om krig och annat elände, man får stänga av ett tag för att själv orka. Varm kram Katta