torsdag 1 maj 2014

Valborg och Första MAJ 2014


Hejsan alla mina bloggvänner,  ja Ni andra med förstås. Valborg blev så trevlig,  som jag trodde den skulle bliva. Men tror Ni att jag fotade något,  nej
det blev inga bilder tagna. Vi bara pratade, det säger inte så litet Hon är lika pratför som jag.
Först måste jag rätta till en sak, som hon påpekade
och det blev jag verkligen glad för.


Denna bild från Måndagens promenad, där jag skrev att Alarnas skuggor blev så vackra på asfalten.
DET ÄR INGA ALAR,, DET ÄR LINDAR.
samma som vi har i våra promenader i Norrköping
De är mycket omtalade sade min gäst.

I dag kom min dotter, det är så härligt när de kommer någon av mina barn. Nu är gardinerna väck,
fönsterputsaren kommer nästa vecka och då skall det vara tomt. I vardagsrummet drog vi dem bara åt sidan, där sitter de inte i vägen.  Men det ser kalt ut i alla fall.

I dag såg jag Minnenas Television det handlade om Sten Broman, Ni äldre kommer nog i håg honom. Han var Året  Runts chefredaktör i många, många år.
Han berättade om sin bekantskap med Greta Garbo,
från 80 talet. Han och hans fru var och hälsade på
hemma hos henne.

Det var den enklaste person han träffat, jag har många att jämföra med som han sa. Många som
trodde de var så berömda så man knappast fick tala med dem.

 

 
Dessa bilder är från Greta Garbos  vardagsrum.
 
Hon berättade om när hon träffade vår Kung och Silvia. Tänk jag hade ju träffat både Kungens pappa och farfar. Drottningen var den vackraste person
hon sett. Sten Broman som var artig sade,
 då var det ju
två vackra drottningar som träffade varandra.


Men som hon sa, så tänkte jag faktiskt inte.
Eljest har vi ju sett prov på det, en del glömde
sin Svenska bara efter en överflygning till det
stora landet.

Måste visa att nu börjar det att gro även hos mig,
inte blomman för dage, utan en annan klängväxt.





Nedanstående bild är ett nytt sätt för mig
skall bliva så  roligt att sätta ihop mina egna
bilder . Men denna hjälpte min dotter mig med.






.


5 kommentarer:

  1. Jo visst minns jag Sten Broman. Så han hade träffat så många kändisar. i
    Vi tittade på "Robert Gustavsson 25 år" i går. Oj så vi skrattade.
    I kväll blev det en rabarberpaj med färska rabarber. Mums så gott det var med lite marsansås och vaniljkesella.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Tack för titten idag. Jag hade medvind när jag cyklade hem från dig. Så in till Maxi gick på ett kick.
    Natti, Natti
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag såg dokumentären om Ann-Margret i går. Hon var duktig på svenska trots att hon var litet barn när familjen flyttade till USA. Nu hör jag dammsugaren ute i köket.Min "hemhjälp " är i gång. Jag kanske ska sätta mig så där i soffan som på din bild så får vi se vad han säger.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Vi har ett minst sagt växlande väder, inte minst på Valborg. Snöblandat regn som rasade i backen hela kvällen och natten, och morgonen efter var det snö över hela gräsmattan. Igår hade jag och hundarna sån tur så att vi passade på att gå ut när det var soligt och fint och hann precis komma hem igen innan det var dags för nästa skyfall. Som tur är så har snön försvunnit nu :-).

    Ikväll är det dags för semifinal i Let's Dance, jag kommer att sitta klistrad i tv-soffan!

    Ha en fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Hej! det där med bild collage är kul!! tänk vad mycket det finns som man kan göra..härlig valborg du hade,här blev det jobb o faktiskt alldeles allena på kvällen,sonen var på vift o gubben han jobba,ja det gick det med,lite god färdig mat hade jag i min ensamhet :)) trevlig helg o hejsvejs! kram Jessica

    SvaraRadera