tisdag 27 maj 2014

Stafsjöbesök + Städpatrullen, man bugar och tackar

 
 
 

Med denna underbara bukett kom en släkting  igår.
Finns det något så vackert som Liljekonvaljer, Smörblommor,
Förgätmigej, +flera andra sorter., som inte jag kan namnen på.
Hon vet att jag älskar dessa vilda blommor. En burk hemgjord
Citronmarmelad, det bliver mumma för mig.
När hon ringde och föranmälde sitt besök sa hon att jag vill bara
ha ett äpple eller något sådant.

Men som jag sa, här har vi inga äpplen. Jag gjorde enkla smörgåsar
med Onsala korv på + Mimosa sallad. Sen gjorde jag små bakelser
av rulltårta. Satsumas klyftor, nöt-crem + rostad mandel , som jag strödde i den onyttiga grädden. Onyttigt men väldigt gott.
Det är så roligt att träffas någon gång. Jag har ändrat i mitt kök,
med mina gardiner, hon tyckte det var snyggt. Jag är så trött med bara Gardinkappor, tycker nästan grannen är här med.
 

Jag vet att det inne att vara utan gardiner, hur står de ut med det ???
Men huvudsaken är ju att man trivs, med hur man har det.
Här ser Ni min arbetsplats , har skrivbordet i mitt sovrum ,det
duger bra åt mig.

Här är nystädat nu, och min eloge till dessa två tjejer som var här
i dag. Glada och skojfriska, man behöver sådana Där vilar inga ledsamheter. Bilderna på städarna har jag lånat från Google.

9 kommentarer:

Maj sa...

Oh vilken ljuvlig bukett naturen bjuder på! Jag är ju fd migränperson (upphörde i 55 års åldern)så jag har aldrig kunnat ha liljekonvaljer,doftande syrener mfl blommor inomhus.
Det ser fantastiskt gott ut när du bjuder på någonting. Vackra uppläggningar gör mycket! Och så mysigt sovrum du har! Kram

Mamma C sa...

Vilken fin bukett du fick med mycket vackra blomster uti. Med eller utan gardin är en smaksak. Men i dina fönster är det snyggast med gardin tycker jag i alla fall.
Det var mycket gott du bjöd på. Men det gör du alltid.
Kramis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Första metardagen pratade alltid svärfar om, han gillade och fiska.
Härligt och ha nystädat, det har inte jag men det får bli helg ändå.
Fina bilder på dig och Axel i förra inlägget.
Kramar
AnnaMaria

Julia sa...

Que bonito post, me he paseado por tu bloc y ha estado un regalo visitarlo, te invito a ver el mio, “ Pintar es muy divertido. Constituye una delicia observar y exprimir los colores. Espero tu visita y si no eres seguidora me encantarías que te hicieras y así compartir nuestros blocs. Elracodeldetall.blogspot.com

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej, Kikar in som hastigast och Önskar dej en fin Helg!
Kramar Kathrine

Katta sa...

Gardiner är ju bra att ha tycker jag. Skönt att kunna dra för när solen är stark och så ger ju textilier en skön varm känsla och dämpar ljud bra. Men hade jag riktigt vackra ovanliga fönster kanske jag skulle va utan bara för det. Fin sommarbukett du fick. Kram Katta

Änglarum sa...

Hej! så mycket smaskigt mums!! du är en fena på att fixa goda saker..dagarna rusar fram,redan Fredag i morgon..jag o sonen skall ut på en tur det ser jag fram emot!berättar sen! kram kram Jessica

Maria sa...

Så mysig mors dag du hade och fick lite gos av den lille, inte dumt det. Jasså hon ville bar ha äpple men jag tycker nog att det var godare de du bjöd på. Gardiner får man allt ha, de blir ombonad å fint.
Ha en skön helg/kramizar

Rigmor sa...

Älskar också vilda blommor, och tänk lite längre fram i sommar när man kan plocka nästan famnen full och få en redig bukett på bordet!
Det var då inget fel på det du bjöd på, förstår att det blev uppskattat. Inte alltid man har hemma "finfika", men ofta är smörgåsar minst lika uppskattat. Och nästan tårta var det ju efter det...
Fint med långa gardiner, sällan jag har kappor numera. Och till och med några fönster utan gardiner...fast det är över arbetsbänken i köket, och mest utav praktiska skäl.
Ha en skön helg!!
Kram kram