lördag 17 maj 2014

Så var det Lördag igen , vet ej vart veckan tagit vägen

Så här har jag gjort nästan hela dagen , nej lite ljug
jag har fixat lite för morgondagen . Eljest har jag slappat, suttit skönt och "pulat " med korsordet.
Var kommer ordet pula ifrån, måste vara östgötskt.
I dag så var det en i vår grupp, som skall flytta till
ett äldreboende. Det är hon själv som fattat beslutet
eljest brukar ju barnen ligga på.
Ja , inte mina egna, men jag har sagt till dem.  Om
det skulle bliva så, att jag inte hänger med och är
till för stort besvär för de mina. Då vill jag att de ordnar något för mig. Man skall inte belasta barnen.


I dag var en sådan dag, att jag åt min middag på
balkongen. Sill och potatis, kan man äta hur ofta som helst, men det skall vara sånt här solskensväder.
Hade inte någon färsk potatis, men det gick bra med gammal med, än så länge. Har en påse färsk från Israel, men den skall jag ha i morgon till mina matgäster.
På tal om äldreboende, de rara flickorna från
Äldre-centrat , mailade till mig den 14 maj, de kom ihåg att jag fyllde då. Jag skrev tillbaka och tackade, sa hu sjutton kom Ni ihåg det. Då svarade Helen att jag var en av dem, Då blev Hajan glad och tacksam.
De måste ju ha tyckt om min " gubbe " också.
Skriver lite nytt i morgon hoppas jag.
Önskar er alla ,en bra Söndag.

3 kommentarer:

  1. Skickar många Grattiskramar lite i efterskott, mums vad god tårtan såg ut. Det där med att sättas på hemmet, jag har också sagt till de mina att blir jag för besvärlig så skicka mig till hemmet.
    Det är min hund som löper och hon vill nog gärna träffa en hane men ser du, de blir inget me de.
    Ha en fin dag med de dina/kramizar

    SvaraRadera
  2. Ordet pula används i värmländskan också, vet inte var det kommer ifrån. Och sill som är så gott, en riktig kalasmåltid.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ja, vilket väder vi hade igår. Då är sill gott att ära. Men här var det plockmat på menyn.
    I dag har inte solen lyst lika intensivt med det har vari skönt ändå.
    Kram

    SvaraRadera