söndag 18 maj 2014

Oh, så roligt det är att fylla år ibland

Visst är det välan , för underbart. I dag fick jag en kaffebryggare av min son. Jag sa för några veckor sen, kan Du skjutsa mig till Mediamark och köpa en
ny kaffebryggare. Ja, det skall jag göra, men det blev inte av då.


Då kom han på detta , och jag blev jätteglad.
 
Det var ju så bra väder så ungdomarna var ute på balkongen. Min son var uppe på vinden och letade bland alla mina fotoalbum. Vi måste ha fram kort
där jag var på. För Martina intervjuade mig om min barndom och skolgång. Det är konstigt det är som en annan värld när man berättar hur det var förr.
Hon har redan gjort släktforskning på min makes
släkt, min mans farfar . Nu gällde det en bok de sammanställer, det sista före studentexamen den 13
Juni. Jag kom på, vi glömde ju att min makes Morfar
var med på Olympiaden 1912 i Stockholm. Han fick
en guldmedalj då. Den seglingen gick av stapeln utanför Norrtälje. Det får jag maila om till henne.
Idag bjöd jag på en god Nötstek , härliga rotfrukter,
efterrätt blev glass och Jordgubbar, Hallon och
vispgrädde med kardemumma i. Vi kombinerade
efter-rätten med kaffe till, för De som ville ha-

Vanliga Rulltårte-skivor med frukt på.
Jordgubbarna var från Israel, de suraste
vi ätit någon gång. Det var så roligt Martina utbringade ett fyrfaldigt leve, och så blev det
Ja må hon leva.  Sonen diskade och skötte de
husliga sakerna, så vi kunde prata i lugn och ro, till
boken. Min son sa det var många kort du tager, skall
du inte ta mina nya skor också. Så nu bliver han snopen, för det gjorde jag  faktiskt. Missade att taga
en plåt på honom, men här är skorna, ha, ha nu
bliver han nog full i skratt.
Kuvertet uppe på skorna är ett brev till Spelbolaget.
Man måste ju ha kort nu i Juni. Jag hade kort, men haft bort det, men det var snart en kopia som kom.
Tiden gick så fort, De kom ju redan vid elva tiden, men klockan 16,00 skulle Teodors match börja, han
är jätteduktig med fotboll.
Nu har jag fyllt år 3 ggr i samma vecka , det är inte klokt.
Men jätteroligt.

9 kommentarer:

  1. Det var mycket ni hann med på den tiden dom var hos dig. Det var ett underbart väder vi hade i helgen. Kaffebryggaren var jättefin som du fick.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Hej!så kul att fylla tre ggr :)) jag tycker det är skoj att höra när äldre berättar om gamla tider..här regnar det o jag sitter här efter att ha jobbat hela helgen..men i morgon pustar jag.kram vännen Jessica

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att bli så firad.. Mycket gosaker har du fått i dig också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Så roligt det är att läsa dina inlägg fast ibland glömmer jag att kommentera. Men jag är med....../M

    SvaraRadera
  5. Jag säger ett stort GRATTIS i efterskott.
    Det var väl trevligt att bli firad tre gånger och vad mycket gott du har bjudit på.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Och jag som inte ha varit inne å grattat dig på din födelsedag....
    JA MÅ DU LEVA, JA MÅ DU LEVA UUUUTIIII HUNDRADE ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR....
    HIPP HIPP HURRRRAAAAAA.
    Sådär ja nu var det gjort och va kul att du har blivit firad så många gånger redan, men så är du ju en viktig länk i din familj också.

    Ha det nu riktigt bara bäst kära du.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Då får man gratulera i efterskott! Kram!

    Såg du att jag mailade dig häromdan. Ett svar ang. vinsten.
    Jag hoppas att de skickat den nu. Eller du kanske har fått den idag?
    Jag mailar dem i morgon om du inte fått paketet då.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  8. Grattis, grattis då! Bättre sent än aldrig. Här har vi klarat av dotterns 50-årsfest och nu startar förberdelserna för mitt stora kalas i juni. Jag får börja med att städa hus och trädgård. Måste räkna kuddar och täcken också. Blir kanske en tur till IKEA. Många har lång resväg och ska sova kvar.Tänk att jag alltid har något att göra! Kul!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  9. Klart det är roligt att fylla år :) Vilken bra present du fick. Tycker det är stor skillnad på hur det var då jag gick i skolan och hur det är för mina barn nu. Släktforska skulle jag gärna göra men det lär ju ta en del tid antar jag. Ha en fin dag, kram Katta

    SvaraRadera