onsdag 21 maj 2014

Nu är sommaren här,,, eller vad tror Ni ?

Det kan ju inte bliva bättre än så här, när det gäller
vädret i alla fall.  18+ när klockan var lite över 06.00 i morse. Har inte blivit något på ett par dagar, lusten
har inte funnits heller, det trodde jag väl aldrig att jag skulle känna. I måndags hade jag promenad
Och jag fick ett nytt seende, det är ju jättevackert där jag bor.
Du skulle skäms Hajan som bara gnällt över garage-byggnader.  Suck jag vet, tjurig gammal käring, ber

om ursäkt. Ibland tycker man inte om sig själv alls.

De som bor på bottenplan, har till och med smultron
utanför sin ingång. De ingångarna har jag inte sett
på, man vill ju inte gå och kika in till folk, inte jag
i alla fall.

Små plättar med Smörblommor finns över allt, på
gräsmattorna. När tusan blev jag glad för några
smörblommor det är länge sen.
Sen undrar jag om det verkligen är, Japanska
Körsbärsträd vi här utanför våra hus här nere.
De är väldigt vackra i alla fall, eller hur ?
Det bliver inte mer denna gång, för klockan elva
är jag bortbjuden på  sill- lunch.
Måste plocka ihop min lata kropp, tjo ho, det är inte lätt.

 


4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Halli Hallå!
Hoppas allt är bra med dej,
Själv skall jag åka och arbeta!
Ha det så gott
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Det är så härligt ute nu. Idag fick jag nästan chocken när jag kom ute efter jobbet. Det var ju kanonvarmt ute. Vi höll på med veden till efter 19.00. Hoppas din sill lunch var bra.
Puss o kram

Maria sa...

Där ser man, ja det är aldrig försent att upptäcka nya saker. Jo men lite roligt e de å kika på hur andra har det, bara en liten kik. Det är väldigt roligt med släktforskning hoppas hon fortsätter med det. Tänk att fylla år tre gånger på en vecka inte illa men tror det är för dom tycker om dig så mycket, vill riktigt hylla.
Kramkram

Rost och rädisor sa...

Sillunch låter ju hur lyxigt som helst!
Så fint du har det i omgivningarna, men vad det är för träd som blommar vågar jag inte svara på.

Allt gott
/Anette