söndag 25 maj 2014

MORS DAG , TRE MÖDRARS TRÄFF , KAN MAN SÄGA

Så blev det Mors dag, en alldeles utmärkt Dag.
Alla var ju iväg någon stans, jag och min son åkte
till dottermin. Hon ville vi skulle vara där. Vädret kunde man inte klaga på (mer än det var för varmt)
vi åt förrätten ute. Sen flyttade vi in för resten av
matsedeln. Först fick jag trisslotter av sonen, de har
jag inte skrapat ännu.


Tänk så mycket han lärt sig redan Axel. Han är ju inte 1 år ännu. men dansant kommer han att bli han
svänger både med fötterna och armarna när han hör musiken.
Vem kan stå emot denna lilla häck, med en stor 5a där bak, inte
jag i alla fall. I dag blev vi bjudna på en god förrätt , men den skriver inte jag receptet på det får Mamma C göra själv.
Det var gravat kött, pepparrot och fina krutonger, jättegott.
Sen vigdes den nya grillen in, så det var både kyckling och Fläskfile`, som var hur gott som helst. till det god
Vitlökssås och råstekt potatis. Efterrätten var paj och kaffe.
Hon hade även uträttat ärende åt mig i staden, skönt det
skall jag ha till en student.

Nu var det tid för hemfärd, fick Syrener med mig hem, jag skall
ha dem på balkongbordet.
I dag var det jag, min dotter, och hennes dotter som firade vår
Mors Dag tillsammans. Alla kan ju inte fira, men man kan
ju glädjas med andra , och för andra.

 Martin och Johanna gladdes med oss, Martin är Axels Morbror och
Johanna hans flickvän. Lilla Johanna är som en liten älva,
Slutet gott allting gott.

PS VIKTIGT MEDDELANDE, jag vann 90:- på Trissen. DS

7 kommentarer:

  1. Hej hej! vilken dag det varit för både dig o mig :) god mat o fika och solen som strålat i kapp..här var vi tre allena..svärmor skulle kommit men hon får kurera sig i stället..och min mamma skulle ha sin mamma hos sig,så blir det i bland :)) Axel är så fin gosse!De små piggar upp tycker jag.kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg fina Hajan...
    nu är Rabarberpajen in på min Matbibel...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag ni verkar ha haft tillsammans! Det var ju perfekt att kunna fira flera mammor ihop och roligt att kunna träffas samtidigt :-). Maten såg inte helt fel ut heller!

    Åh, vad jag längtar tills syrenerna blommar när jag ser dina bilder. Jag har inte sett några knoppar på dem än, men helgens värme och regnskurar kommer nog att skynda på blomningen.

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  4. Tack själv för en härlig dag och det jag fick. Han är för go den minste. Man blir så varm i hjärtat och se allt han lär sig.
    Nu ska jag hoppa i säng. har suttit och sett finalen på hockeyn.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej på dig gammelgäddan:). Härligt att du tittar in till mig och lämnar en liten hälsning!) Det värmer ska du veta. Jag har som dom flesta andra blivit firad på mors dag även mina två döttrar som oxå är mödrar. Vilken sommar vi har, jag njuter för fullt... Jag är en dålig bloggerska nu,inspirationen tryter:) men men jag kommer igen... Ha de gott min vän och ta hand om dig, kramiz

    SvaraRadera
  6. Så klart ska det tilläggas att du är ju ursnygg på bilderna! Och grattis till trissvinsten...

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten,inte att förakta minsann!! Ni är så fina så på bilderna! Särskilt du tycker jag:)) o baken på Axel säger man inte nej till det förstår jag,hihihi...Fina bilder som sagt! Kramar från mej till dej ♥Gunilla

    SvaraRadera