lördag 10 maj 2014

Käresta Systrar och Bröder, visst är det underbart !


Det var en toppen Fredag , först fönstertvätt hemma hos mig. Det är
toppen att bara sitta och se på. Det har jag gjort i många år, först
för min rygg. Nu för att jag är gammal också, om det nu bliver ny
regering i sept, hoppas jag De inte tager bort RUT-avdraget.

När det var klart med fönstren, så fikade vi . Jag hade gjort goda
mackor med Emils skinka och Hamburgerkött på. Det gillar

männen bäst, har jag lärt mig under åren.

Citronmuffins och Beskvier föll i smaken med. Jag känner mig
nästan som en lyxhustru. Killen är 24 år, men kan konversera med
en gammal människa, det sätter jag värde på. Ibland talar en del till
en, som man vore minderårig.



Ja så här blev det i köket, möblerna ut till Balkongen körde jag
med Rullatorns hjälp. Finns ju inga trösklar, så jag satte
korgstolen framför, lätt som en plätt.
Sen var det ju LETS  DANCE , det blev spännande men jag lade
nog 50:- på Benjamin. Steffo var bra med, men skall man börja att
räkna in 42 års livserfarenhet , då går det för långt. Då kan man ju
taga med en ännu äldre man. Tråkigt att Jan Malmsjö ramlade och
slog sig så illa at det blev blodvite , som man brukar säga.
Juryn har ju varit både kunnig och rolig. Dermot Cleminger,
Ann Wilson och Tony Irwing, vi får ju inte glömma Helenius
heller vilken showman han är. Och vilken rolig show , de hade satt ihop, där alla dansare kom med. Vilka enastående imitationer han
gjorde, jag var ju ensam, men jag gapskrattade

Benjamin var glad åt er sko, den var ni värda. Förut gjorde
Kosta glasbruk den vackra glas-skon. Hoppas det glasbruket finns
kvar, ja man vet ju aldrig. Orrefors är ju borta konstigt.

Jag är jättenöjd med min fredag, hoppas Ni också är det.
Alla kan ju inte vinna, och Steffo och Benjamin kramade ju om varandra, det såg så härligt ut.
 





10 kommentarer:

Rigmor sa...

Jo men jag håller med, Benjamin var en värdig vinnare. Sen kanske Steffo gjorde den största resan när det gäller dansen, från att ha haft två högerfötter så...skulle inte ha något emot att bli uppbjuden av honom!!
RUT är bra, synd att inte fler utnyttjar det. Och fönsterputs, oavsett ålder, det är dels inte roligt och sen sliter det ordentligt.
Och ikväll får vi bänka oss framför tv:n igen, dags för schlager...Vi håller tummarna för Sanna naturligtvis!!
Kram kram

Änglarum sa...

Hej Hajan! åh vilken trevlig kille som putsade fönster,det finns så trevliga ungdommar det finns! fikat efteråt gick heller inte av för hackor hi hi..nu har vi varit på torgrunda,det blev mera blommor!vad skall det sluta kanske med blomster affär..trevlig helg <kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag höll också på Benjamin, så jätteduktig. Och så bra med en egen fönsterputsare, han blev säkert glad för den goa fikan.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Katta sa...

Tycker du gör helt rätt som låter dem putsa dina fönster. Varje vår jag putsar mina 11 med tre-glas önskar jag att jag anlitat nån i stället. Du har så rätt att Benjamin var den rätte vinnaren jag tycker det var lite fel att de tjatade om Steffos viktnedgång hela tiden det var ju inte Biggest looser det handlade om utan dans. Kram Katta

Marie Louise sa...

Hej hej...så länge sedan jag var in på din sida...har haft datorkrasch igen och det tar sin tid att få den lagad..men nu är jag tillbaka igen...
Jag kikade bara lite sporadiskt på Let´s Dance..men tyckte att de var värdiga vinnare bägge egentligen...var och på sitt sätt...Ikväll blir det melodifestivalen att kika på..har mina barnbarn här för tillfället så det blir mycket kring att skämma bort dem med allt...Kram så länge och ha det gott...Marie-Louise

Rosa i huset i vitt sa...

härligt att få fönstren putsade..och lite sällskap till kaffet också ...det förgyllar vardagen.
Jaa Benjamin var suverän ,,,har hållit på honom hela tiden
ha en fin helg
kram Rosa

Anonym sa...

Hej Hajan!
Vilken trevlig blogg du har.!
Har varit inne och kollat ett tag och vill gärna fortsätta.
Du skriver så härligt och har så många sköna bilder.
Ha en fin helg!
Kia

LyckligaPraliner sa...

Hejsan hoppsan Hajan!!

Blir glad av ditt inlägg! Hoppas du sitter skönt i soffan nu och väntar på Sanna Nielsen. Och alla andra förstås. Hon är väldigt duktig och en bra låt men vinner hon tro...

Förstår att du njuter av dina nyputsade fönster. Det gör jag med när våra är putsade. Vilket vackert ljus det blir inomhus.

Ha det gott och trevlig söndag!

Kram Ann-Louise

Mamma C sa...

Så fint du fick det, och vilka goda mackor du bjöd på. Vi kollar på eurovisionslagern just nu. Men vad är det för skit man sitter och ser på. Lille Axel sover så sött och Orvar ligger i rummet och väntar på att jag ska hoppa i säng. Och det kommer jag att göra innan tramset på tv:n är slut.
Puss

Maj sa...

Trevligt inlägg! Visst är det bra med Rut men jag vet inte hur "man" bara kan komma på idén att minska eller ta bort möjligheten till avdrag.
Du har så jättefint hemma hos dig,hemtrevligt! Kram/M