onsdag 7 maj 2014

EUROVISION CONTEST / SANNA NIELSEN


Ja,  jag vet nu att du kom med till finalen. Du hade ju
nr fyra, men sen du sjungit stängde jag av.
 Tyvärr tycker jag att det är väldigt svårt i år. Säger
som Christer Björkman att det är ett konstigt år.
 Hur skall Ryssland rösta på " Hen " , killen med en jättevacker kropp, och uppträder som kvinna. Jag såg hen på Christer Björkmans program. Sjöng som en kvinna också  med sån stämma.
Det känns inte riktigt lika bra som vanligt, vi får se hur det går.

En trevlig bild på De som tävlar i denna omgång, tvillingflickorna
från Ryssland gick vidare såg jag på datan i morse.

Då var det roligare tongångar på detta mail från en affär
som bara för Barnartiklar. Tyvärr funkar inte det på Konsum.




Jag vet i alla fall hade jag bott i Norrköping skulle jag gått till
Polarn o Pyret och handlat till lilla Axel. Där fick man en härlig
god och mjuk docka på köpet. 25 % på allt man handlar + dockan.
Kunde ju köpt regnkläder till honom, ha,  ha  det
har han nog redan. Till och med jag är trött på detta
förb----de väder.  Talade med min dotter i morse,
hos henne var allt vitt på marken av snön.
Jag har också kollat på vädret , fast tänkt på min
fönsterputsning , han behöver ju bara tvätta invändigt, och inte lyfta ur dem på balkongen.
Men på Fredag kan det ju vara bättre väder.

Vi får leva på hoppet, det gör vi nog alla nu.
Jag hoppas det bliver bättre redan i morgon, för då skall den
här matronan handla lite igen. Det är också länge sen jag var hos
frissan och permanentade mig , permanent tager så lång tid.
Har försökt att fixa själv ,  men   men


duktiga EVAN står för bilden


8 kommentarer:

Rantamor sa...

Såg på delfinalen i går kväll och det var verkligen av blandat slag.
Så det stod nog helt klart att Sanna skulle gå till final.
Nederländerna hade en finstämd countrylåt med en tjej å kille och den gillade jag skarpt.

Ha putsat mina fönster idag så nu ser jag hur bra ut som helst...
=) =)

På tal om frissan din och permanenten, klipp en kort lättskött frisyr då slipper du den långa tröttsamma permanenten !!!

Här har solen varit framme hela dagen , men inte är det varmt inte.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Ta inte fram saxen och klipp någon kort frisyr själv nu, när du läst vad Rantamor skrivit ;)
Det kan inte finnas någon som gillar detta väder som vi har nu.
Kram på dig

Maj sa...

Hej i sena natten! Jag har faktiskt tröttnat på detta program för länge sedan så jag kan inte uttala mig om det.Gillar artister som står still på scenen och avskyr detta ljud och ljus som blinkar så man inte ser artisten.Natti

lisashus sa...

Hej på sej, Hajan!
Tittar in lite här hos dej och ser att du också tittat på Eurovision-eländet, som jag tycker att det är. Ja, ja, det blir allt konstigare för varje år och musikstilarna flyter ihop när alla sjunger på engelska.

Nu hoppas jag på majvärme och lite försommarkänsla, så jag kan greja lite mera i min torpträdgård. Det är det som hägrar just nu för mej!
Ha´t så gott!
Kramar
Lisa

Fågel Blå sa...

Halli Hallå!
Härligt snäll kommentarer du alltid lämnar på min blogg, blir så glad,
Ta hand om dej, och så önskar jag dej en fin Helg
Kramar Kathrine

kirjanpitäjä lappeenranta sa...

I am wondering too why they vote it but for sure many people there have a reason why they vote it.

Ölandsvindar sa...

Vädret ja, suck, suck! Nu håller vi tummarna hårt för att det åtminstone ska vara hyfsat i morgon så inte "Öland spirar" regnar och blåser bort!
Kram till dig /Kerstin

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Jaa, fy vilket väder ! Inte alls roligt!
Melodifestivalen är jättekonstig nu för tiden tycket jag. Tittade inte men det var ju roligt att Sanna gick till finalen, hon är duktig tycket jag.

Kramar Anncarhrine