fredag 30 maj 2014

ETT KÄRT BESÖK , SOM KOM MED BLOMMOR OCH RABARBER IGEN

I dag hade tösen med sig Lupiner till mig. Jag vet att De skräpar ner
men visst är de vackra. Hon tager cykeln till mig, men denna gång kom det bara ett par stänk, när hon skulle cykla hemåt igen.
Eljest brukar hon ha oturen att bliva våt varje gång.

 
Jag satte dem på balkongbordet, Syrenerna var redan utblommade.
Det bästa var ju att hon hade med sig rabarber igen, jag har redan
i frysen. Det är skönt när barnen kommer och man får prata lite
på tu man hand, så att säga. Här har varit en liten paus men det ser
ju inte Ni, för nu ringde min son, och bjöd sig tills på Söndag. Han
berättade att mitt barnbarn Martina var i Visby nu, med alla sina klasskamrater. Hon var alldeles överväldigad, tyckte så mycket om denna plats. Skall bli roligt när vi kan träffas och prata om detta.
 

I dag hade jag stekt Torsk och gräddsås, jag älskar fisk. Men skall
sanningen fram så blev den lite väl stekt , fast det var inget att klaga på. Jag gjorde också en Rabarberpaj, en smulpaj . Tänkte att göra
någon av bloggvännernas pajer, men man går i sina vanliga hjulspår.

Den har jag inte smakat ännu, skall ta en bit till kaffet sen.
Per sa när han ringde, spara så jag får en bit också. Det ordnar sig
nog, formen finns kvar och mer rabarber finns ju.









  I går såg jag programmet från Thailand med Lotta Engberg och Tina. Det var ju från Lotta och Patriks hus där.
Visst är det fint, men det är ju som att vara på Kolloni.
Nej det är inget för mig " Blue Village " hette det.
Programmet var trevligt i alla fall.
Nu säger jag hej på ett tag.   Hajan.

11 kommentarer:

  1. Ville bara kika in och önska dig en trevlig helg vännen.
    Befinner mig i ett trångt läge med Skuttmördaren just nu !!!!

    =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Har kikat in på din blogg ett tag............gillar vad och hur du skriver!
    Fina och mysiga inlägg.

    Den där stekta fiskbiten ser ju sååååå god ut.
    Nu fick jag ett middagstips för dagen.............

    Här hos mig plockas det in vilda blommor dagligen, de är ju så vackra nu.

    En fin helg till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Min mamma fick en stor bukett liljekonvaljer av sin hemtjänstare i morse!Först ringde hon kvällen innan och frågade om mamma tålde doften. Omtänksamt och rart. I dag ska jag klämma ihop några köttbullar med färska kryddor i, som jag kokar i krossade tomater med basilika, du vet sådana där i kartong.Mums till pasta och kanske lite riven ost över.
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara Lupiner! Jag älskar dem. Tänk bara när man åker utefter en större väg och ser stora stora slänter med Lupiner i de mest underbara färgtoner. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Hajan! Härligt inlägg som vanligt! Tycker så mycket om dina ord o fina bilder! Så tråkigt att man inte är lika het på bloggen somför nåt år sen,det är ju väldans skoj! Men det blir inte så ofta numer:( Ha det gott Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej hej Hajan! åh så gott med rabarber paj mums!!vilken tur att du har din dotter så nära så hon kan cykla.Ja nu regnar det här som om himlen öppnat sig!!men i morgon har de lovat sol igen tror jag...må så gott< kram kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Rabarber är vår och lupiner är försommar, mycket bättre kan det inte bli!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller med Agneta - lupiner och rabarber är försommar.
    Det är så trevligt här på din blogg och det är roligt att du följer mig på min resa.
    Du skrev om hur vi orkar. Det är inte så jobbigt, allt är ju serverat. Det jobbigaste är packning och flygresan, På en kryssning har man sin hytt och alla sina saker. Det är bara att att tillbringa dagen enligt
    tycke och smak - läsa, gå på gym. gå till poolen och så alla måltider som man kan äta på olika ställen.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Rabarberpasj, ja det var ett tag sen. Blir jättesugen när jag ser dina bilder.

    Trevlig sommar
    Anette

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder och god mat!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  11. Hejsan, här blev det andra planer än vad som hade tänkt sig i helgen. En liten kille som hette Wilmer ringde när jag kom hem från dig. Så vi har haft lillkillen på besök tills idag.
    Kramis

    SvaraRadera