torsdag 15 maj 2014

En trevlig födelsedag och hjälp med håret..


 
Jag vaknade med en pirrande känsla.
Varför kändes det så ? Jo jag skulle ju gå till en
ny frissa. Kan ju inte hålla på att klippa mig själv
längre. Tyckte båda mina barn och barnbarn.
Denna vackra blomma fick jag av  min granne, vi som
brukar äta tillsammans ibland. En Hortensia kvist

jag älskar den blomman. Min dotter och måg kom

Det blev bara vi tre, sonen med dotter kommer på
söndag. Jag fick en jättefin Ampel med en Petunia i,
Doftljus i en sådan vacker glasburk. Sen finns det ju
doftflaskor , jag fick en sådan och 10 stickor som man trär ner i flaskan,  en underbar doft  sprider sig  nu i vardagsrummet. Jag har tagit upp ett par pinnar
och viftat lite med dem.
Locken är nyputsade eller nytvättade menar jag.
Tycker det är så fräscht när de blänker, fått ärvt dem
efter min dotter. Alla yngre har ju en sådan där fin häll nu för tiden.
Jag blev nöjd hos den nya frissan också, och det bästa av allt, det var bara att åka hissen ner till henne. Men i dag hade jag ingen tur med Färdtjänst,
fick vänta 1,5 timme i foajèn till Coop på den. Men
det gick ingen nöd på mig. Ha, ha jag åt upp 2 stora fina tomater och en Kexchoklad när jag väntade.
Nu skall jag gå och lägga mig, köpte en Se och Hör
alltid roligt att läsa, sen får man inte tro på allt man läser där i.
 Ursäkta mig om jag återupprepat mig här, det får
Ni på köpet. Man fyller ju inte varje dag precis.

9 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för igår med allt gott bröd som du bjöd på. Så kul att du blev nöjd med frissan. Ringer i morgon så får vi prata lite.
Kram

Yvonne Blom sa...

Grattis på födelsedagen! Det är för sorgligt att ni som behöver färdtjänst måste vänta så länge innan den kommer. Hoppas att det inte är alla gånger. Ha det fint!

Katta sa...

Grattis på födelsedagen! Så fin Hortensia du fått och så härligt att gå till frissan just på födelsedagen och bli omhändertagen, det borde man kanske göra just den dan varje år. För att fira sig själv med :) Kram Katta

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis iefterskott
kram Rosa

Gry Karlsen sa...

Gratulerer med fødselsdagen!
Hurra for deg! :)
Stor klem!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Gratulerar i efterskott! Härligt med kalas och fina presenter. Roligt att du blev nöjd med nya frissan, det kan vara svårt att byta.
Kram,
Regina

Maj sa...

Grattis i efterskott! Grrrr det knyter sig i magen när jag läser om Färdtjänsten. Alltid minst 40 min att vänta fr beställning+försening+ev taxi som inte hittar osv.
Älskar dina spislock. Jag har också en äldre spis som fungerar och då känns det lite fel att köpa en ny. Har tittat på Tradera efter sådana lock men inte haft tur ännu att hitta några Sen är ju koppar superinne nu igen .....kram

Maj sa...

Hej igen! Du missförstod nog mig eller jag skriver otydligt....jag syftar på min upplevelse av Färdtjänst här i Gbg. Finns massor av lediga taxi överallt men ändå tar en kort resa minimum 50 minuter av väntan. Tur/retur för ett kort ärende blir alltid nästan 2 timmar. Jag förstår inte alls men det är ju olika hur man upplever väntan beroende på hur man mår, värst är väntan på hem resan tycker jag.Kran

Fågel Blå sa...

Stort Grattis på Födelsedagen i efterskott!
Hoppas du hade det fint!
Önskar dej en fin Solig helg!
Kram Kathrine