tisdag 13 maj 2014

DAN FÖRE DAN , STÄD OCH BAKNING

I dag  var det städning igen , det är fortfarande lite
ofattbart för mig. 5005 som står över henne, är hur
många besökare jag haft. det är ju inte så hög siffra,
men jag är nöjd med den.
Jag började i går att baka till den 14de , då jag får
kaffefrämmande.
 

Gjorde en Tosca kaka , den gillar ju alla nästan.
När Hemtjänsten gick hem idag, gjorde jag
födelsedags-tårtan. Den tyckte jag blev så fin.
Jag har både sockerkaksbottnar  och maräng varannan, med mycket gott emellan bottnarna.
Jag har konserverade päron och cocktails bär på
bottnarna. Kivi och Ananas som ytter dekoration.
Flaggan på bordet redan, den är alltid med vid
bemärkelsedagar.
Ni vet att jag talat om mitt hår, och att jag klippt mig
själv. Min härliga frissa som jag gått till i många , många år, går tyvärr inte så längre. Så bökigt med rullatorn. Jag beställde tid hos en annan frisersalong,
det är hiss till dem. Ringde sen till min gamla vän och

berättade, man måste ju vara ärlig tycker jag. Bättre att jag berättar det, än att det kommer fram på andra vägar, i ett sådant här litet samhälle kan det bli vad som helst. Allt förstoras ju upp så mycket ibland.
Det ringde på dörren när jag höll på här, vem stod
inte utanför om inte min gamla frissa, med rosor så
vackra, och en flaska dusch-creme. Det kändes ju
lite dumt, eftersom jag skall gå till en annan nu.
Men vi kramade om varandra , och om det kör ihop
sig någon gång kunde hon hjälpa mig med en
klippning. Så snälla alla är egentligen.
Hörnskåpet jag hade i köket förut, är nu ute på den inglasade balkongen. Det blev mycket bättre plats
vid bordet då.
Ankorna trivs lika bra därute som i köket. Skall köpa
ett par amplar med Petunior att ha i taket . Det kommer att bli så fint så. Tänk att jag fyller år igen,
att det blev en gång till. Nu måste jag in och kolla
hur Maud Olofsson skall förklara sig kl 21.00
Konstigt att både Statsministern och Finansministern
glömt detta, märkligt. Men politik pratar vi inte här,
tycker jag.  Fortsättning i morgon.
 

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Mums, mums så gott det lät och såg ut. I morgon kommer vi efter jobbet och fikar. Blev kanonfint med hörnskåpet på balkongen.
Kram

Änglarum sa...

Gokväll Hajan! jaså det är dags för födelsedag igen :) grattis i förskott tårtan både såg o lät väldigt god!så gulligt av din gamla frissa,men tror nog hon förstår i bland måste man tänka på smidigheten oxå! ha en fin vecka o en underbar kalas dag< kram Jessica

Livet och vardagen sa...

tack för hälsningen på min sida och för att du tittar in och läser. Kram Ulla

Tummelisa sa...

Oj vilka fina tårtor. Toscakaka är en favorit hos mig. Vad roligt med födelsedag! Är det idag 14/5 som Du fyller år? Gratulerar i så fall! Hoppas Du får en fin dag!
Kram Tummelisa

Katta sa...

Stort grattis på din födelsedag!! Hoppas du har det riktigt bra. Ser så gott ut det du fixat och vilken omtänksam frissa du hade, hon förstår nog varför du måste byta. Grattiskramar från Katta

annika sa...

jag antar att du firar din födelsedag i dag. GRATTIS och HURRA för Hajande i dag.
Vilka goda kakor du har bakat. Tårtan ser mycket smarrig ut. Hoppas att ni kan vara på balkongen och fika i dag. Bra frissa du har. Vår frissa är också så go.

Ha en fortsatt bra födelsedag

Kram
annika

Anonym sa...

Hej Hajan. Jag har läst din blogg en tid nu och tycker den är så mysig, du skriver så härligt. Grattis på födelsedagen! Tårtan ser supergod ut. Hälsning Eva i Dalarna.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
Så goda bakverk du gjort!
Kia

Ölandsvindar sa...

Grattiskramar i mängd till dig. Själv ska jag iväg och ordna dotterns 50-årsfest. Det blir en överraskning på lördag för hon fyller inte förrän på tisdag och tror själv att alla kommer först då. Men så blir det inte, hahaha!
Kram /Kerstin

Maj sa...

Bättre sent än aldrig heter det ju.Av olika anledningar har jag inte läst bloggar de närmaste dagarna men GRATTIS i efterskott då!
Oh så fina tårtor du bakat. Vilken härlig frissa du haft men det beror ju på dig också...en frisör blir ju nästan som en god vän...man talar om väldigt mycket. Kram