måndag 5 maj 2014

Är det du Thomas som tager hem det hela ???


Jag börjar att undra är det Du Thomas,  som tager hem allt sammans ? 
Du är ju fantastisk, vid din ålder prestera det du gör.
Jag har hållit tummarna för Er två länge. Som Du sade förra
gången, 2 losers som fortfarande håller.
Det var inget dåligt program i går, Ni var duktiga alla fyra.


Här är det Ni som gjorde upp om detta igår, Johanna Sjöberg
har redan försvunnit. Jaha Thomas klara Du Ishockey-spelaren ,
eller bliver han för svår ?
Laurell tjejen är ju en pärla för sig, hon klättrade ju som en bergsget.  Nu är det bara en gång kvar, jag lyckönskar er alla tre.

Har varit på min morgon-promenad , så vackert det är nu i vår
natur. Men jag skall tala om att jag önskade jag hade haft vantarna
på. Min ledsagare frös också, men det gör inte så mycket sade hon,
jag slutar klockan  tolv i dag.

Löste Korsordet färdigt i går och då var det"Sommarkvitter "som  blev ordet i de skuggade rutorna.  En gammal revymakare
som gjort denna text  Engdal född 1863.
ha, ha de kunde på den tiden med. Var så goda, här kommer den.

                     Nu sjunger foggla på gröna grenar
                     och Bia diar på rosa Spenar
                     och blå är lufta å sola het
                     Å en är glad för det en vet
                     för nu är det sommer
                     å det är blommer
                     uti varenda liten vret.
Carl Axel Engdals vers född 1863.

9 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Hajan! tack för berömmet för headern men inte är den som den har varit! Jaadu,detta med blixtlåset är ett program på mobilen som heter fotorus.Vet inte om man kanske kan ladda ner det på datorn också!Jaa det är bild på våran lilla stuga,stor är den inte men vad gör det?VI stortrivs ju här..Kram Hajan från Gunilla Ha en bra dag ♥

Annes vita rum sa...

Haha go du är Hajan:) Klart jag kommer tillbaka,kan ju inte släppa det där med bloggen helt:)
Jag undrar oxå vart våren och värmen tog vägen... Jag fryser oxå:)
ha de gott.. ta hand om dig...kramizar

annika sa...

Hujedamej så kallt det blåser i träa i da!
Våren som koman sig! Tur att man kan kolla lite på TV:n om man vill.
Vi har jobbat hårt i trädgården sen i torsdags så det var skönt att vila kroppens dag på jobbet. Jag har ju 26 barn att prata med och det är så kul. De gillar att få nya utmaningar och i dag var det snyggskriv eller skrivstil. Oj så de jobbade och vilken motivation de hade. Vi löste också matematiska problem och skrev egna. Så träffade vi Daniel Kindbom som jobbar för Ankarstiftelsen och han visade oss bilder från Amasonas djungler. Vår skola har samlat in mycket pengar under många år till deras projekt. Vi har även finansierat ett skolbygge där. Oj så lärorikt och nyttigt för våra små medborgare.

Nej nu väntar strykbrädan.....

Kram
annika

Mamma C sa...

Här var det vantar och halsduk på i morse när jag gick till jobbet. Vi hade minusgrader när vi gick upp. Skulle inte förvåna mig om det är Ravelli som tar hem det.
Kram

Synnøve. sa...

Godafton i stugan.
Ja det är ett bra tag sen sist jag besökte din blogg.
Men ska försöka komma igång igen med bloggeriet.
Härliga vårbilder och vilken skön text du bjöd på.
Kram Synnöve.

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Blommiga Rutan sa...

Hej! Var tvungen att göra ett litet prov först! Har problem med att kommentera på flera av bloggarna. Skrivet kommentaren, väljer konto trycker på publicera och vips så försvinner kommentaren ! Så tråkigt, men du ska veta att jag följer din blogg läser alla dina inlägg o ibland försöker jag kommentera , nu håller vi tummarna att det går.
Kramar från Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh så roligt att det gick vägen!!!

Anonym sa...

-vilken härlig sommarsång! Alltid upplyftande att läsa din blogg.
God läsning så här på morgonkvisten - kl. 5.
Det blir ett återbesök i sängen.

Ruth i Virginia