torsdag 22 maj 2014

Åh så gott, Åh så trevligt hick, hick, skål , vilken mat och dricka, raap oj, oj

När man läser överskriften kan man tro denna Hajan
verkar onykter. Men så är det inte, ville bara skoja till det lite. Var ju hos min vän på mat och pratstund.
Jösses vad vi kan prata med varandra. Var bjuden kl 11.00 , gick hem halv fyra där i från.
Det var en jättegod sillrätt, på senapssill och såsen
hade hon blandat med crem-frache och gräslök.
Uppepå denna blandning lades hårdkokta ägghalvor.
Sen var det bara färskpotatis till det. En var sin nubbe tog vi till det.Skål,, Sen var det Frödinges Kladdkaka
(det är den bästa faktiskt), med Jordgubbar och visp-
grädde. Till den efterrätten tog vi  Bristol Cream , uj uj, var skall detta sluta. hi.hi
Bilden  som kom i dag gjorde en Farmor överlycklig.
Inbjudningskort från ett av mina underbara barnbarn
till den kommande Student-festen De skall ha.

Så här stor är hon nu, det måste ju vara ca 16 år ,
emellan dessa kort. Den 13 Juni bliver festen. Så
skoj det skall bli, då skall kameran med och Ni
skall få reda på det naturligt vis.
Tänk vilka härliga barn jag har, och vilka fina barnbarn, samt  ett litet barnbarnsbarn också.
Skål, det är säkert jag är nykter, men en väldigt lycklig och nöjd gammal tant.

9 kommentarer:

Äppelblom sa...

Hej på dig Hajan!
Du är rolig du. ;))
Jag hoppas du har det bra och att solen skiner på dig.
Må så gott och stor kram till dig!

Gunillasljusglimtar sa...

HaahahahaJAN! Du är så hejjig! Du har samma humor som jag det hör jag! ja en snaps hade jag nog inte kört bil på men rullator går ju an' över går'n.Va mysigt med studentfest! Här har vi ingen student i år..det dröjer 3 år till mitt äldsta barnbarn tar studenten;)Kraam Gunilla ♥

Rantamor sa...

Ja du är då bara för härlig och jag hade gärna adopterat dig som min mamma !!!!
Du är så hejig, snäll och rolig, så kul att få ta del av din vardag. Och jag älskar att ni väninnor har middagar och njuter av livets goda mat å en hutt eller två det förlänger nog livet, och förhöjer stunden.

Och färskpotatis vad jag längtar efter dom, vi brukar inte få dom i vår ica-affär förrän nångång i juni. Suck !!!

Tro om jag inte tar Rantafar med och kommer ner till dig å äter färskpotatis.... =)

Kul med studentfest, men tjejen hade ju studentmössa redan som liten !!!

Tjingelingen från Rantamor.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sill och snaps, det är kalas det. Ni har roligt när ni träffas, och alltid god mat. Kommer bli roligt med studentfest också.
Krama
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Ha,ha kul att jag kunde skrämma på dig goa vän.Gillar den här låten så den får vara med ett tag.
Ha det gott!
Kram Raina

Mamma C sa...

Tiden går fort när man har trevligt. Inbjudningskortet var så fint som hon gjort. Nu ska vi snart se på hockey.
puss

cruella sa...

Hej Hajan och grattis i efterskott. Jag har aldrig kommenterat förut, men läser då och då. Mycket intressant, och det menar jag! Har inte inblick i så många 80-plussares liv:-) Hittade dig en gång för länge sedan hos Eva på Frösön, tror jag att det var. Lev gott vidare i försommaren!

cruella sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ölandsvindar sa...

Det är en fröjd att läsa dina inlägg! Och vad roligt att tanterna kan festa loss!Det kan ni gott unna er! Det låter så härligt och roligt!
Kram till alla tanter från Kerstin