lördag 26 april 2014

Strulig morgon, men allt ordnade upp sig , skönt !!

Har ni sett så fint foto som kom till mig, från släktingar, Denna hade vi på tomten en morgon. De hade varit hos sin dotter uppe vid Tyresö, när den kom. Jag trodde först de hade mött den i våra skogar. Den bara kom och gick över deras tomt, väldigt vacker tycker jag.
Uppe i Stavsjö kan man möta dem ibland.

Vilken dag det har varit, en del grejer som man kan reta sig på, men
vad hjälper det. I dag var det en tös som kom på, att det var en
kontakt som satt fel. Skönt då bryts inte mina samtal längre.
Det har krånglat ända sen jag fick mitt larm, samtalen bara bryts.

 
 
NU ÄR DET GRANNYRA  PÅ  POSTKODSMILJONÅREN MED.
 
I kväll på postkodsmiljonären, var det ett duktigt par från
Linköping. De var grannar med varandra, han var en pensionerad
Präst, Bo var hans namn, mycket trevlig. Hans granne var en
äldre pensionerad lärarinna.  De var så kunniga så det var riktigt
intressant. De återkommer på fredag nästa vecka nu,

HÄR KOMMER DE SMARTA BARNEN OCH VI VANLIGA.
 
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
 
Så var det dags för femteklassarna och Lars Kroner, som sköter
detta program galant. I kväll var det flera stycken som fick
stora summor pengar med sig hem. En äldre lärarinna fick
60,000:- med sig hem. Hon var 79,5 år strongt tycker jag, det
är ju verkligen länge sen hon gick i skolan. I dag har det ´verkligen
varit en underbar dag, solen har stått på himlen hela dagen.
Tänkte först att ha en sol som första bild, men så tyckte jag att
bocken var så vacker. Den har nog rymt från någon inhägnad
någon stans.
                     S T R U L   N R    TVÅ =   KOKO
 I dag när jag skulle kommentera hos min dotter så
var jag nog trött. Jag hade kommenterat på min egen blogg, det
är ju inte klokt. I morgon kommer sonen hem ett par timmar.
Vi skall uträtta lite inköp och få hjälp att bära. Coop kommer att börja med lite andra ersättningar fick meddelande i går.
Men till påsk fick jag en 10 pack tulpaner, jag blev jätteglad
och tackade verkligen för gåvan. Alla gnäller att det är dyrt, men
jag trivs med min affär, och personalen är underbar.
Kunder finns det också, men jag vet ju inte hur de handlar
eller vad de handlar.

Det kanske vore bättre de satte ner varorna i stället, så skulle nog det draga mer kunder. Där jag bor finns bara den affären kvar, och det är mycket man saknar, som personliga saker.
Kunder i min ålder klarar sig, men de yngre De
flesta har ju bil och åker in och handlar på våra stormarknader.
Jag är ju tacksam så länge den finns kvar på orten.
Ha, ha det var ett riktigt "brandtal"







10 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Gokväll!

Ja,TV:n är bra sällskap och nöje för många.
Min mamma och pappa tittar också mycket, och det finns ju hur mycket som helst att välja på så det är ingen risk att bli uttråkad.

Kram och ha det gott!
Mia

Ölandsvindar sa...

Vi tittar mycket på TV speciellt under den mörka årstiden. Inget att skämmas för även om en del "kultursnobbar" inte tycker att det är tillräckligt fint.Vad roligt det är med en bra livsmedelsbutik. Det blir nästan som en träffpunkt. Vår ICA är superbra och hjälper till på alla sätt.
Kram och trevlig söndag /Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för all info om tvprogrammen! SÅG faktiskt postkod med dessa duktiga grannar,måste se nästa fredag! Jaa du undrar var jag håller hus! Förstår dej för vet knappt själv,har jobbat o ska iväg på ett dygn nu snart igen.SEN är jag ledig till 7 maj,underbart,behöver det nu! Kram fina Hajan ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Tror inte att du är så tokig. för jag kan inte se att du skrivit någon kommentar hos dig själv. Om du nu inte redan tagit bort den. Men däremot har du gjort kommentaren hos mig :)
Puss på dig och ha en bra söndag. Nu ska det bäras ved.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en stilig hjort, dom hornen är inte och leka med. Jag har gjort samma som du och skrivit hos mig själv, det är tur det går och radera.
Ha en fin söndagkväll
Kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Hejsan!ja du var nog trött när du kommentera hos dig själv :)) men man är ju inte mer än människa! hoppas du får njuta av solen o värmen..snart dags för Blomman för dagen hos dig? kram Jessica

Lilla Blanka sa...

Hej igen!

Du har vunnit hos mig!
Maila mig din adress så kommer det fina på posten.

Kram
Mia
lillablanka@hotmail.com

Maria sa...

Ja man får värna om butiker som finns nära, vi har också en Coop och där handlar jag ofta.
Ha en finfin dag/kramizar

Evashusotorp sa...

Tittar in och önskar dig en finfin start på nya veckan.
KRAM
Eva

Gry Karlsen sa...

Tenk å få se en sånn hjort når man går tur i skogen....
Ønsker deg fine vårdager!
Klem fra Gry :)