måndag 21 april 2014

Pigg och glad , för en promenad

Hoppsan även i dag var solen på sitt bästa humör.
Klockan 10,00 kom en tös som ledsagare till mig. Det
skulle bli min måndagspromenad. Det är så fint
ute så till och med jag gillade promenaden.
det växer så det knakar säger dom ???


det börjar komma upp allt möjligt som även jag ser.

De som bor i marknivå, har ju en liten egen uteplats. där blommade det så här vackert, Syrenerna är ju inte klara än, men stora knoppar
har de. Det kan ju inte vara Japanskt körsbärsblom? I så fall grattis
till ägaren till den.  Vi är ju bara ute en halvtimme, men det var så

ljuvligt i dag...
 
 
I dag blev det sill och gräslök,  den bar jag ut på  Balkongen
det var ju sådant väder. I dag hade jag bara Ramlösa till det var
lagom. Sen vilade jag en timme ungefär, precis lagom till
eftermiddags kaffet.
I kväll var vi  och besökte Haga slott mycket intressant.
Ingen i min ålder har väl glömt när Prinsessan Sibylla blev ensam
med sina fem barn. Gustav Adolf omkom ju när han bara var 40 år.
Men som prinsessan Christina sade i kväll, de visste ju inte när
de var små, att de kallades prinsessorna på Haga..
Nu springer det små ulliga Får här igen, som det gjorde för så
många år sen.
Detta är i välkomsthallen, mycket vackert med stora foton på
väggen ett från Hagas forntid och ett från Ockelbo.
En trevlig timme med besöket där. Sen såg jag på Hasselhoff på
trean, han är faktiskt född 1952, välbehållen tycker jag. Själv gör
han skoj åt de berömda åren. I kväll var det svenska kockar där,
det var ju intressant att höra dem. Alla håller ju på sitt.
Det var en som sade på Påskaftonen till mig, att jag var väl ensam
att gilla honom. Men det vet jag nu att jag inte är. Det skiter jag i
också. Nu skall denna gumma gå och lägga sig, natti,  natti
 

6 kommentarer:

  1. Jag har också varit ute i trädgården nästan hela dagen. Gubben min hat ju jobbat idag. Det är nästan som sommar ute redan. Nu ska jag i säng klockan ringer snart för uppgång igen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fick komma ut en stund...en halvtimma är ju inte så lång stund. Men det har ju varit en fantastisk helg. Vi firade vårt barnbarn i dag....4 år. Tiden går fort.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Tack för alla fina hälsningar hos mig! :-) Här har solen lyst hela dagen också, det här blev den finaste dagen på hela påsken. Det låter skönt med en promenad, man får passa på när det är så vackert ute.

    Det stämmer att vår påskhare är uppstoppad, vi fick låna den för ändamålet och det blev ju riktigt bra till slut! Hundarna trodde inte sina ögon, de jagar ju hare i vanliga fall så det blev ett fasligt liv på dem :-).

    Vilket kalas du har varit på, det var en imponerande buffé måste jag säga! Den ena rätten såg smaskigare ut än den andra, vad roligt att få träffa barnbarnen och barnbarnsbarnen också!

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte


    SvaraRadera
  4. hej svejs på dej Hajan! Härligt mycket du sett ute o på tv! Hahaha jag hängde inte riktigt med på vad du skrev hos mej men det kvittar:) Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej hej!!

    tänk jag missade Haga!! men kanske går att se repris sen! tycker du skall utöka promenad tiden en halvtimma är för lite,,minst en timma så du hinner se på allt som frodas! kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Skönt med solskenspromenad och under blommande körsbärsträd, mycket bättre kan det väl inte bli.
    Jag såg också programmet om Haga. Lite snålt med nya bilder på familjen som bor där nu, det var ju mest gamla klipp, men men....
    Agneta kram

    SvaraRadera