lördag 19 april 2014

PÅSKAFTON TILLÄNDA , TRÖJAN BLEV BRA TILL LILLA AXEL, HURRA

Det var dukat Champagne och höga glas. Riktigt
festligt, champagnen fanns även alkoholfri, i samma

sort. Det gillade vi små och gamla.

 Vilmer såg för härlig ut med sitt Champagneglas
när vi önskade Glad Påsk. Jag var ju så nervös för
tröjan jag stickat till Axel. Men den passade så bra.

En lycklig gammelmormor, var så glad för det.
Ärmarna fick vi vika upp, för de var lite för långa.

Det var många och vackra rätter, ägg och sill med
gräslök, tappas av Strömming underbart god.
Ugnskokt Lax, med underbara såser till, Romsåsen tyckte jag bäst om. Lax och goda grönsaker serverade i en varsin matsked, hur flott som helst.
Ostar och goda kex, meloner i skivor till.
Köttbullar till barnen, kycklinglår, hembakat bröd
glutenfritt förstås. Det bästa av allt var ju att vi kunde sitta ute allesammans, på deras sköna Altandäck. Solen riktigt brände, så ljuvligt. Desserten och kaffet tog vi där ute förstås
Desserten var en god bakad kaka, som var fylld med grädde och Jordgubbar. Sen firade jag Vilmer som
fyller 5 år i morgon, jag blev faktiskt rörd när han sa.
Jag tycker du kommer i morgon med, Du är så  välkommen till mig. Jag förklarade att det klarar inte jag av längre. Men allt gick bra för han fick min
present i kväll. Det var olika böcker som är klurigheter i. Målarböcker och färger till allt var till
belåtenhet.
Axel kommer att bliva En äkta IFKare, håller på  Norrköping så klart, han vet väl vad man håller på, håller på samma lag  som  pappa.

Den här bilden säger mer än ord, nu får det banne mig räcka med kameran.
detta bildsvep får sluta med Axels mamma och de
båda kusinerna. Tack för denna trevliga Påsk.
Tack  för att mitt barnbarn skötte min kamera.
God fortsättning på Påskhelgen.

11 kommentarer:

  1. Tack själv min fina mamma för den fina ponchon jag fick. Och även gör de andra två, som jag använde en av när vi satt ute när ni åkt hem.
    Puss och Kram för en toppendag

    SvaraRadera
  2. Å så trevligt ni ser ut att ha haft det, förstår att du är glad när den fina tröjan passa så bra.
    Önskar du får en fin söndag/kramen

    SvaraRadera
  3. Vilket kalas ni haft och så fin tröja du stickat!
    Ha en fin fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  4. Så fin tröja du stickat. Och vilken fin påsk du haft, och några dagar är det ju fortfarande kvar av påsken.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Göör fin tröja du stickat! vilket härligt kalas..Kul med alla nära o kära! det var det här igår också,fest för stora o små! Kram på dej Hajan ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Så trevligt ni haft med massor av god mat!!och trevligt sällskap, så skoj att tröjan passade Axel! men det trodde jag nog :) Jag känner mig så nöjd med dessa påsk dagar!i morgon blir det jobb igen!kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Har inte hunnit läsa ditt inlägg förrän nu , ca 23.50 Påskdagen. Vilket trevligt inlägg och jag blev så hungrig när jag såg alla läckerheter ni hade på Påskbordet.
    Axel ser ju så fin ut i din tröja. Tänk så fort de växer!
    God fortsättning önskar jag dig och natti natti. Kram

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder från din Påsk, mysigt med släktträff,
    och med god mat.
    Önskar dej en fin Fortsättning på Påsken
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  9. Den mössan är ju supersnygg! Sen att IFK vann mot AIK på bortaplan gjorde dagen ännu mer tjoho!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Oj, vilken fest! Så mycket god mat! Och gulliga ungar!
    Roligt att se IFK Norrköpingsmössan. Jag spelade handboll för IFK 1945-47, då jag gick på Handelsgymnasiet i Peking.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  11. Vilken lycka att du har din fina familj. Och god mat dessutom. Ha det gott och hoppas du kommer ut på nån mer promenad när solen skiner. Kram Ann

    SvaraRadera