tisdag 8 april 2014

Och på den tredje dagen , regnar det fortfarande

Hejsan på Er, fy tusan säger jag. Men vad hjälper det
men nu är det tredje dagen, som det "skvalar " ordentligt.
I går kom jag inte ut , om det bara duggat lite, men
så är det ju inte. De vackra dropparna på grenen har
inte jag lyckats fånga, men det har Ni redan förstått.
I dag har de rara flickorna från vår kommun tvättat
åt mig. Men de har fångat mig måste jag säga, vilka
underbara tjejer som valt detta yrke. Det känns så konstigt för mig att få den hjälpen. Kommer alltid glada och pigga, har alltid något att fråga om, hur dagen varit eller skall bli. Man bliver glad över sådan ungdom.
I dag visste jag inte vad jag skulle äta, Raggmunk
tänkte jag på ett tag.  Men så ringde min kompis
och berättade att hon skulle handla nötkött i dag
för hon var så sugen på Kalops. Jag till frysen och letade men jag hade inget nötkött. Då kom jag ihåg

att förr gjorde man på griskött, för nörköttet var så dyrt.


Så det blev det hos mig, tog en dansk Fläskfile` och
satte igång. Det är ju kryddorna som gör det, jag hade morötter till också. Sen hade jag rödbetor till,
detta har inte jag gjort, utan fann bilden hos Google.
Jag hade i lite Mushrooms soya för att få det lite
mörkare.

I går kom mina fina vinster, från Jessica servetter

också. Jag hängde dem under lampan över köksbordet.


Detta har jag på bordet, en riskrans med ägg på.
Den är så gammal, men håller ännu.


Påsk-käringen tröttnar med, hon kan ju inte se ut längre genom rutan.


Men visst är det fint hos den gamla tanten, som skall
ta sitt eftermiddagskaffe nu. Hoppas  Ni inte
tröttnar på allt jag har att berätta.
Nu hänger det en droppe från min näsa med,
så tack för mig, nu skall jag snyta mig.
 

13 kommentarer:

Katta sa...

Du det här vädret gör ju ingen människa glad. Allt blir så rått och fruset inomhus med, tur man kan elda med mysiga ljus. Grattis till din vinst, passar ju bra med nåt att bli uppmuntrad av. Ha en bra kväll, (här ska det kollas på äntligen hemma) kram Katta

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Grattis till vinsten i det ruskiga vädret. Hoppas solen kommer snart. Kram på dig

Änglarum sa...

Hej Hajan! ja här skvalar det,tog sats från bilen och in :)) så roligt att du tyckte om din vinst! ja jag skräpper med dig till bla min mamma,tycker du är så himlans go och skriver så roligt!tror hon läser hos dig i bland med! med hi hi.kram Jessica

kram Jessica

Rantamor sa...

Inte tröttnar jag på dig inte, jag tycker din blogg är så underhållande alltid har du något att berätta om i din vardag och det tycker jag är en styrka.

Och nog förstår jag att dom tjejerna som kommer till dig kvittrar när dom kommer, vem skulle inte göra det om man fick komma hem till dig så snäll som du låter och aldrig gnäller om något och glatt tar emot den hjälp som du erbjuds.

Kan säga att min mor inte är lik dig alls...tyvärr !!

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Låter toppen att du är nöjd med dina tjejer som kommer till dig. Regnet kan man bli tokig på. Men det hjälps ju inte.
Kram

Annes vita rum sa...

Vad härligt att höra att du är nöjd med din hjälp och att det är bra personal som kommer till dig:)
I dag har regnet verkligen öst ner!
bilen är tvättad och fönstren är nyputsade..vad kallar man det? dålig planering eller...
ha de fint min vän och ta hand om dig..kramizar

Black Iris sa...

Vilken fin vinst du fick och vad fint du har påskpyntat hos dig..

Kram Maidi

Blommiga Rutan sa...

God eftermiddag!

Så fint du gjort på ditt påskbord!
Mmmmm.... den där kalopsen lät allt väldigt god den!
Har också varit på Mallorca en gång, tyckte att det var väldigt fint där.
Ja, vi handlade lunch och jordgubbar i hallarna.

Kram Anncathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din fina vinst
kram Rosa

annika sa...

Bra att flickorna är glada och trevliga. Jag har jobbat så om somrarna då jag var student. Då gick jag som hemsamarit som man sa då. Jag städade, handlade och lagade mat. Det var roligt att glädja och vara behjälplig för de som behövde. Minns att jag var hos min morfar och han ville ha strömmingsflundror.
Fy vilket ruskväder. Kallt som bara den att cykla i blåsten och regnet. Nej nu väntar vi på våren.

Kram
annika

Gunillasljusglimtar sa...

UR kan du trooo att vi ledsnar på dej! Så fint du pyntat,måste ta fram lite i morgon nu för snart är det försent:) Sv: Du undrade om billiga jackan,det är mer en sån där fleesetröja som köptes på torgets marknad här istan för 100:-.Tyckte själv det var billigt o passa i färgen till mej o hönorna:)) Kraam Gunilla

Rost och rädisor sa...

Hos dig var det påskfint minsann! Tråkigt när det regnar, men här var det väldigt torrt i markerna så det behövdes.
Allt gott
/Anette

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning!
Må så gott!