lördag 5 april 2014

KÄRA NÅN VAD HÅLLER HON PÅ MED ?

God Morgon, god morgon. 4- grader, men solen strålar frånen nästan klarröd himmel. Jag har varit ute och gett
mina höns och tuppar sitt morgonmål.
Det är så roligt att se när de pickar i sig, det de får.
Jag plockade in en bukett vitsippor också. Det växer
massor på min tomt. När jag ätit min frukost skall jag ro ut och kolla mina nät jag lade i, i går kväll.
Det var förstås inget i dem, för allt är ju bara ett
önsketänkande.  Men vad det kändes roligt att få
skriva så, jag nästan trodde själv på det. Jag bliver
så avund-sjuk ibland när ni berättar om era höns
och blommor, så jag var tvungen att hitta på lite.

Nej jag lade inte i några nät, jag såg som vanligt på
Lets Dance,  snart har de väl slagit ihjäl sig allihop.
Lilla Jasmin åkte ur i går kväll. Hon hade ju fått åka iväg i
Ambulans dagen innan,  efter ett rätt högt fall. Jaa, jag har sagt det
flera gånger, det är ju inte bara dans, de är ju som cirkusartister
är det inte lite väl många lyft och kast.
 

Konstigt nog, så dög Benjamin i går tillsammans med Siri.
Gunhild hade också varit i väg, hade ramlat på sitt ansikte
och hade en bula i pannan. Kalles danspartner  Kinza hade varit hos en kotknäckare  med sin rygg.  Allt detta låter märkligt men det
är faktiskt sant.

.

Jag åt sen middag i går , jag brukar ju äta vi 12 tiden men dagen
bara försvann. Jag bakade Tosca muffins , provsmakade dem med
en kopp kaffe, så då var jag ju inte lika hungrig.
Men jag hade Sill och Potatis, massor med gräslök till. Kokte ett
ägg till också, men har ni tappat ett ägg på golvet någon gång ?
Det gjorde jag i går, skulle ha 3 ägg till mina muffins och ett att koka. Fyra ägg borde man kunna flytta från kylskåpet till diskbänken ja, men inte jag. Svårt att torka upp också , men allt går ju om man vill. Måste tala om att det är inte min silltallrik, glömde
att plåta den. Denna är från Google, jag hade bara grädde till,
tomater förstås och vanlig tjock grädde. Jag är så konstig så jag vill inte ha Gräddfil.
Ha nu en bra dag i solskenet, så himla vackert,
och nu får jag äntligen äta, har min veckotablett på lördagarna.
Men nu kör vi med kaffe och rostat bröd , och citron marmelad.
 

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Har precis ätit frukost här. Bakat bullarna på långpannan. Det blev mandelmassa och vaniljkräm i dom den här gången. Nu ska jag bara fika sedan ut i trädgården.
Kram

Anonym sa...

Skulle gärna vilja ge dig en bukett med vitsippor men tyvärr är det nog långt till att de växer här. Ett av mina barn ska ner till Stockholm och mamman sa att de skulle ut och plocka vitsippor. Då blev jag avundsjuk. Nan ska ju för första gången få vara med om vitsippsbackar, och då menar jag vitsippsbackar. Hoppas hon tar många kort.
Har varit ute och gått med hunden och det var lite halvkyligt ingen sol i dag men nog är våren på väg här också. Annars kommer dagen att bestå av att sätta fix på kaklet på toan och så ska jag få fast de sista panelskivorna men då måste jag stänga av strömmen en stund. Oh vilket liv de kommer att bli på barnen. De kan ju missa en stund på datorn.
Ha en fin lördag. Kram Ann

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vad jag skulle vilja ge dej utav mina ägg! Ja det var en önskedröm att få ha höns o nu finns dom här! Synd att jasmin åkte ut tycker jag! Sånt är ju livet..ha en fin lördag vännen ♥ Kram Gunilla

Bitte sa...

Jag trodde nästan på dig där ett tag, när det gäller hönorna! :-) Jag skulle också vilja ha några hönor, har tänkt på det i flera år men vi bor inte så till så att vi skulle kunna ha några.

Jag såg också Let's Dance igår och håller med om att det är lite väl många lyft och liknande. Ibland tycker jag nästan att man blir lite less och vill se riktiga danssteg i stället för alla dessa hopp och kast. Det är ju inte klokt att så många skadat sig den här säsongen, de kanske borde lugna ner sig lite ;-). Vad synd att Jasmine åkte ut, jag trodde att hon skulle stå i final tillsammans med Benjamin!

Ibland blir jag så otroligt sugen på sill och potatis och nu blev jag det igen när jag såg bilden :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, jag har läst att dom trillar hit och dit i Let's Dance. Men som du säger, det är ju akrobatik ibland, jag tycker det verkar mer så än dans, jag hade i alla fall ingen aning om att dans kunde vara så.

Det var en väldigt rolig inledning du hade på inlägget, jag var tvungen att läsa efter om jag var på din blogg eller inte! Du är rolig du!

Agneta kram

Livet på Vestergård sa...

Sån otur de hade med skador i Let´s dance i veckan. Duktiga är de i alla fall och det är roligt att följa med programmet.
Blev riktigt hungrig då jag läste om vad du ätit. Tror att det börjar bli dags för frukost :)
Ha en fin söndag!

Katta sa...

Har du höns? tänkte jag först men köpte det fast när vi kom till fisknäten började jag fundera :D Skulle ju va härligt att bo så man kunde fiska upp sin egen middag, så växte jag upp men bor inte alls så nu. Vitsippor tänkte jag mej ut och plocka i dag faktiskt men det regnar så det känns inte lika lockande som när solen lyser då, så det får va till soligare dar. Kladdiga tappade ägg är inte roligt eller lättstädat, usch. Ha en bra dag, kram Katta

Maj sa...

Du är ju för härlig-underbar humor med glimten i ögat!
Trevlig söndag önskar en höna från Gbg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är roligt och dagdrömma, lite ägg och fisk skulle inte vara dumt. Och så gott det är med sill, det åt vi igår också.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Monika sa...

Hej Bästa Harriet!

Tusen varma tack för dina gulliga kommentarer. Här är allt bara fint. Lite mycket runt omkring och en dator som inte ens alltid vill starta gör mitt bloggande lite si så där just nu. Nu ska jag ta hjälp av mågen och se om han kan göra några underverk med min numera ganska många år gamla dator. Kanske måste jag investera i en ny helt enkelt. Vi får hoppas den håller ett tag till. Håll tummarna! :o)

Skrattade när jag läste början av ditt inlägg. Nästan så du lurade mej lite där :o) Så härligt att fantisera och drömma. Så länge man har den förmågan håller man sig evigt ung. Min mormor sa alltid att lite bus håller en ung :o)

Nästan hemskt att det är så pressat och tävlingsinriktat att det blir fara för liv o hälsa. Det ska ju ändå främst vara underhållning. Men så är det ju med det mesta idag. Man måste hävda sig och visa framfötterna annars duger det inte.

Oj, du skrev jag visst jättemycket här hos dej.

Ha det bäst och må så gott!
Kram
Monika

G:a Affären sa...

Du är både rolig och klurig, jag såg allt framför mig!
Ja att torka upp ett slirigt ägg från golvet är inte det enklaste... här blev det också sill med ägg igår, det gäller att träna lite inför påsken.
Kul att du tyckte om min gamla kanna!

Önskar dig en fin kväll!
Kramar
Cia