onsdag 2 april 2014

HÅRDA BUD I MELLERUD, MEN RÄTTVIST

 
Hurra , det var jag som vann hos Jessika
hos Änglarum, Att man kan ha sådan tur, fina och rara Påskgrejer.
Skall hängas upp när jag får dem, tusen tack det är
ju sådant man gillar.
 
 
 
 
 
Final i kväll hos Mästerkocken, det var verkligen jämt. Men jag
sa det åt dotter min i dag, jag tror Amir vinner i kväll.
Ali var det ju som tävlade mot honom.
Men i kväll var inte Amir så nervös, så det gick hem.
Vinnaren fick 250.000:- och så att utforma en kokbok i sin egen smak. De lagade en Tre rätters middag. Det skulle vara gott, att få smaka en sådan där jättegod Oxfile. Men nu kommer jag att
säga något som bara ett fåtal tycker som jag. Jag tycker inte om blodiga rätter, absolut inte. Jag har förstås smakat och ätit, men
känner den råa smaken. Skall bli spännande nu att följa dessa
fina kockar som varit med under denna tid.
Jag ser på 3an ett matlagningsprogram från Australien. Som är så
himla bra.  Det är bara barn som tävlar.
 
 
 
 
 
 
Nu skall vi ju få det fast i Svensk version, Mat Tina skall
ju leda DOM. det bliver lika spännande att se dem.
Det bliver nog värre, för en del barn kanske bliver ledsna om de inte ligger bra till, då skall väl vi sitta och böla om det går illa för någon.
I morgon åker jag ner med Färdtjänsten, måste handla hem
Påskäggen som skall fyllas. Får välja godis som inte smälter.
Sen skall jag köpa färsk potatis  från "Cypern",  för nu skall jag ha
Sill och Potsatis med Gräslök. Det är inte klokt nu är jag  faktisk hungrig,  men nu tänker jag inte att äta. någon ordning får det vara  Vi hörs i morgon, natti , natti.

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Helt rätt att Amir vann tycker jag. Dom var superduktiga båda två och lagade utsökta rätter. Nu ska jag hoppa i säng.
Puss puss

Rantamor sa...

Gillade också att Amir vann, Ala var också duktig men lite jobbig att titta på, och så bröt hon ihop vid stress, och ska man jobba i kök är det stress hela tiden, finns ingen tid för att springa ut å bryta ihop.

Gillade Amir en glad och trevlig kille, blir nog en bra kock tror jag, ja det är han ju redan.

Tjingelingen från Rantamor.

Maria sa...

Hej gulliga du...ja det har varit stillestånd på min blogg länge nog men får nog ta mig för att skriva igen. Vi stortrivs här uppe på berget som lille Leo säger. Om du bara visste vilken fin natur här är, gick en promenad i skogen tidigare idag, följde stigen ner till sjön och satte mig där å bara njöt av tystnaden med fågelsång i bakgrunden.
Roligt att få besök av en sådan där liten parvel,fin bild på er. Påskfint har du också gjort, det kanske vore dax här också.
Ha de så gott/kramkram

Maj sa...

Låter underbart när du beskriver sill, gräslök och färskpotatis! Kram

Änglarum sa...

Gokväll! nu har jag postat ditt paket :) tyvärr efter kl 18,så det dimper nog ner på Måndag!sitter lite och kvälls suddar vid datorn och gäspar natti natti kram Jessica

Ölandsvindar sa...

Godis som inte smälter, skrev du. Då kom jag ihåg en jul med en av våra hundar. Vi åkte iväg för lite snabba kompletteringsinköp och hunden fick stanna hemma. En bit på väg kom jag plötsligt ihåg att jag hade glömt den stora skålen med smågodis på soffbordet.Jäklar,tänkte jag, hur ska det här gå? När vi kom hem igen satt hunden som klistrad vid soffbordet och stirrade ner i skålen men hon hade inte rört någonting. Hon fick massor av beröm för att hon var så duktig. Lite senare skulle vi smaka på godiset och då visade det sig att alltihop hängde ihop i en stor klump. Hunden hade stirrat ner i skålen och dreglat oavbrutet så allting hade smält ihop. Så kan det gå! Kram till dig/Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis till vinsten! har jag missat preciis hos Jessica! Ja det var kul att han vann:)Tack för titten förresten,visst är det sköj med de små barnen.Du skulle säkert klara av barnbarnsbarnet:) Kram Gunilla

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du !

Jag vill börja först att tacka dig för dina snälla ord hos mig!

Hoppas att du mår bra !
Jag passar på att skriva här några rader till dig innan jag ska passa på att promenera till jobbet.
Sen så ska jag kvittra runt hos mina gamla :)
Tänk om jag hade kunnat vara hos dig ? :)
Med min finska dialekt :)

Visst var det jämt. Jag har inte följt mästerkocken så men finalen tittade jag.
Spännande.

Ska börja kolla på småttingarnas med mina fyra troll :)
Dom får också se det och även inspiration.

Nu är det bäst att önska dig en god helg !

Lycka till med handlingen !

Kram på dig