söndag 6 april 2014

Handarbete och Matlagning

Torskfile med svampsås och morötter. Jag tror att
jag skulle kunna äta fisk varje dag, det är så gott.
I dag gjorde jag med svampsås till. Hittade en påse med trattkantareller som passade bra.





Påskliljorna jag köpte förra Fredagen växer så det knakar. De har väl nästan slagit ut färdigt innan
Påskafton tyvärr. De är ju så billiga så jag får väl köpa mig ett nytt omfång. Solen skiner ju så fint
in tidigt här om morgnarna. Inglasad balkong med ,det bliver ju som ett litet växthus.
I kväll var det ju nya tävlande på Mästarnas Mästare.
De är ju så duktiga att man undrar hur de fortfarande
kan vara så bra.  När man får se filmerna från deras
glansdagar, förstår man ju hur duktiga De har varit.
Ja Lars Frölander och seglartjejen håller ju fortfarande på. Vad har jag eljest gjort då, jo jag har
monterat " Pippi tröjan " till lilla Axel, skall taga foto när han har den på sig, så får Ni se hur den blev.
När jag låg och läste ett tag på eftermiddagen ringde det på dörren, då kom jag ihåg att barnen sagt titta
ut i ögat, om Du känner den som ringer på. Jag  gick
tyst fram och tittade ut. Då stod det en vacker, jätte vacker flicka utanför min dörr, med rosor som hon ville sälja. Jag öppnade inte förstås, törs inte börja med det, då är de varje dag här. Så konstig i Torsdags när jag var nere i centrum. Satt det en rumänier eller Romer utanför på marken och tiggde.
Det är så konstigt sa Färdtjänst chauffören, det
kommer en bil med dem och lämnar dem.
Detta är inget påhittat utan de Vårfåglar vi har här.
Har försökt att fånga dem som piper i buskarna, men icke sa Nicke. 2 citronfjärilar har vi här men
detta är bara en , tyvärr.
 
 
DU UNDERBARA VÅR, TÄNK ATT VI FICK TRÄFFAS IGEN.
ps. har också upptäckt att skatorna jobbar , man får vara glad åt det lilla, sa flickan.ds

8 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Ja, det finns nog både behövande och icke-behövande bland de där tiggarna. Bra att du inte öppnade för "Rosflickan". Det är trist att man ska behöva vara så misstänksam numera, men tyvärr har det blivit så.Fisk är mums och hurra, nu har vår fiskbutik här öppnat för säsongen.Tyckte nästan att Mästarnas mästare var lite långtråkigt och somnade till en stund. Kanske berodde på förkylningen som nu tagit ett skutt från gubben till mig.
Kram på dig/Kerstin

Äppelblom sa...

Jag gillar också fisk av alla de sorter och äter det 2 dagar i veckan. Idag ska jag tillaga fisksoppa - det är också gott.
Här regnar det idag, men det gör inget för det behövs för det är så torrt i gräset.
Ha en bra vecka och kram till dig!

Rigmor sa...

Så tråkigt det är med dessa tiggare, för de som verkligen behöver tigga, ja vilka är det? Man vill ju inte göda någon liga som ligger bakom. Likaså alla dessa försäljare. Man hjälper gärna när man vet att det kommer i rätt händer, men vilka händer är det?
Ja nog blir man imponerad av dessa mästare på söndagskvällarna. Hade man ett uns av deras fysik vore jag glad...
Vackert med påskliljor, och då slår det mej, jag har inte köpt en enda än!! Dags att ändra på det!!
Ha en skön fortsättning på dagen!!
Kram kram

Tummelisa sa...

Tycker det känns lite obehagligt med dessa tiggare. Konstigt att de har råd att resa hit. Har sett att en del har dyra mobiltelefoner och röker....
Vill gärna hjälpa, men det ska kännas rätt.
Du beskriver alltid Din mat så god, blir riktigt hungrig och får inspiration.
Är nu sjukskriven igen efter ytterligare en magoperation.
Tack för Dina trevliga inlägg!
Kram Tummelisa

Anki sa...

Mmm... fisk med svampsås - det låter såå gott! Idag blir det stekt fläsk med löksås, men i morgon blir det fisk... panerad stekt fisk med potatis och kall örtsås.
Bra att du inte öppnade för flickan med rosorna... man måste vara försiktig med främmande människor idag...
Önskar dig en fin vecka!
Kram

Anonym sa...

IFK-HIF 2-0

Känns också som "Fina fisken" en kulen söndag !!

Ha dä gott mor !!

Mamma C sa...

Glad att du inte öppnade dörren. Man vet aldrig med dom där blomförsäljarna. Jag såg en jättesöt fågel igår i trädgården. Den var så orädd så jag började undra om han var blind eller döv den stackarn. Vet inte vad det var för sort.
Kramis

Anonym sa...

Underbara vitsippsbacken, minns när jag och Pera cyklade ut till er och vi cyklade förbi dessa backar. Så underbart fina minnen man har.
Jag har små fåglar i trädgården men en hel del kråkor och kajor, de flyttade nog med mig hit upp tror jag. Jag väntar på fiskmåsarnas skri, då vet jag att det är vår. Fisk och kantarellsås, det tror jag Nea skulle gilla, har ju torkade, ska testa det i morgon. Ha det gott. Kram Ann