onsdag 16 april 2014

De yngsta kockarna och Bonde till 100 %

Vilka härliga onsdagskvällar med dessa ungdomar,
vilka supertalanger. De är så duktiga så det nästan

inte kan vara sant.

Juryn är ju de härliga Leif, Markus och Tina. I kväll
lagade de till Bläckfisk på Asiatiskt sätt. Några av dessa 12 hade ju redan lagat det hemma. En av tvillingpojkarna har kollat extra noga när han varit
med till Thailand.  Sen kom det ett extra prov för
dem, att köra pastadegen i sin kavelmaskin.
Sen skulle de göra tortelini knyten. Det heter något annat,  Men ni vet vad jag menar .
De var så duktiga och fick beröm för sin fina Tomatsås. Bara 2 st hade jobbat med pasta på detta
sättet. Sen slog jag över direkt till ettan tycker så
mycket om Bonde till 100 %. Det programmet går

Svt 1.  Den glada dansken som gör allt från grunden.
Där köper vi inget där fixar han allt själv. Frun heter
Therese , och så har de fått 2 barn. En son och en dotter. Honom har vi väl följt i snart 3 år nu, men oj vad trevligt det programmet är.
 
 
Lilla Alva var med i dag och satte  potatisen hon såg
ut som en liten söt Rump-Nisse , när hon tultade omkring på potatisåkern.
Men det bästa av allt i kväll är att AXELS tröja
är klar. Men om Ni visste vad jag fått repat.
Det är inget fint examensarbete jag lämnar ifrån mig.
Men på Påskafton skall han ju få den, men fy
vilket jäkla mönster, garnet lika tunt som sytråd,
Han hinner ju att prova den, men sen har han ju
redan vuxit ur den.
 I morse kände jag lite avundsjuka, en god vän åkte
iväg till Ullared, bussen gick 10 minuter över 06.00
från vår Konsumbutik det är service det.  Men det
går ju bara inte, bussresan och en rullator med.
Faktiskt första gången jag känt så för vad andra kan.

Men jag är inte bitter, som man säger ( bara lite ).

6 kommentarer:

Maj sa...

Grattis till att tröjan är klar. Tror den är jättefin! Min mamma stickade väldigt mycket men särskilt sockor. Oj vad de är mysiga att tassa omkring i även om de inte är helt tekniskt perfekta.
Tittar inte på något av dina program men när jag gick en kurs i Italiensk matlagning för en massa år sen fick vi göra egen pasta från grunden. Oj vilken skillnad mot den man köper.
Jag tycker du ska vara glad att du inte åkte till Ullared. Troligen massor av folk nu när det är påsklov. De finns med på nätet via kamera. Där kan man se hur mycket folk det är där.
Kram och trevlig helg önskar jag dig/Maj

Rosa i huset i vitt sa...

Missade bonden igår ,,,vi tittade på det som var efter kockarna på samma kanal...glömde helt bort den bonden ,,,vi har tittat på det hela tiden förut..men det kanske går i repris
glad påsk
kram Rosa

Evashusotorp sa...

HEJ
Önskar dig en riktigt SKÖN PÅSKHELG
Kram / Eva

Gry Karlsen sa...

Så bra at det er mye fint å se på tv i påsken. Her er det fult hus og det regner ute så vi baker og spiller spill ser litt på tv og koser oss.
Fortsatt god påske til deg! klem :)

Änglarum sa...

Hej Hajan! hoppas tröjan blir bra till lilleman.du är duktig du! själv så är jag ledig tre dagar nu och det skall bli så skönt.önskar dig Glad påsk kram Jessica

Mamma C sa...

Tror att tröjan blir toppen. I morgon kommer han hit den lille parveln ett par timmar. Mamsen och pappsen skulle iväg på nåt.
Puss o kram vis ses på lördag.