torsdag 17 april 2014

Badhotellet som kvällslektyr och Glad Påsk


Det var en skön avslutning på Skärtorsdagen med Badhotellet,  vilka  bra skådespelare och vilka
härliga intriger , så jädrans bra serie. Danskarna kan
sådant. Tänk att jag skulle hamna där, jag har inte
kollat förut. Men nu kommer nog Hajan att följa detta

med.


Underbara Nord Jylland, vi firade min 6o årsdag vid
Skagen helt underbart. Ja vi var bara 6 dagar där, men det kommer jag aldrig att glömma.
Herre Gud kan någon tala om var tiden har tagit vägen. Det är 23 år sen, 23 år oj,  oj.

Egentligen vill jag bara önska Er alla en skön Påsk
 


för nu sticker jag och katten iväg på vår kvast.
Upp på kvasten har jag kommit, jaa och ner kommer
man ju alltid. Här har det inte varit en enda liten Påsk gumma i dag, synd jag tycker det är så trevligt.

Vi ses snart igen, jag kan nog inte hålla mina
fingrar i styr. Jag måste nog berätta om min PÅSK.


12 kommentarer:

Mamma C sa...

Kom ingen liten påskkärring eller påskgubbe till oss heller igår. Snart kommer det en liten gullunge som jag ska passa ett par timmar. Ska fixa två bröddegar innan som ska långjäsa.
Puss

STENLYCKA sa...

GLAD PÅSK och massor med kramar!!!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här kommer områdets barn på påskafton, och dom är många. Har börjat fundera på om dom kommer två gånger! Badhotellet har jag tittat på också, en mysig serie.
Önskar dig en Glad påsk
Kramar
AnnaMaria

Tummelisa sa...

Glad Påsk gulliga Hajan! Hoppas Du får det skönt och trevligt i påsk.
Gillar också badhotellet.
Kram Tummelisa

lisashus sa...

Ja, Badhotellet är nog en hit! Den ska jag se idag i efterskott!

En riktigt god och glad påsk önskar jag dej!
Kramar
Lisa

Änglarum sa...

Hej igen Hajan!Glad påsk < kramiz Jessica

Maj sa...

Tack för påminnelsen om Badhotellet Jag var bortbjuden igår så det blev naturligtvis inget tv-tittande
Till mig kommer tyvärr inga Påskkärringar heller för vi har portkoder till porten men vi ses på Blåkulla Kram

Ölandsvindar sa...

JAg missade Badhotellet i torsdags eftersom vi hade gäster.Men det är en riktigt bra serie. Vackra Skagen, där har jag varit en gång när vi hyrde en husbil tillsammans med syster och svåger och åkte Danmark runt.Vi hade besök av två små påskkärringar som vi inte kände igen. "Var kommer ni ifrån då" frågade maken. Då vände de sig om och ropade till mamma som tydligen väntade vid grinden "Var kommer vi i från?" Det lät jätteroligt.
Kram till dig /Kerstin

Katta sa...

Badhotellet gillar jag och följer, tycker det är så roligt att se kläder och miljöer från den tiden det är så himla vackert! Inga små söta påskkäringar syntes till här heller men föräldrar vågar väl inte släppa ut barnen att ringa på dörrar längre och så har vi ju låsta portar med. Önskar dej en god fortsättning på påsken, kram Katta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Äppelblom sa...

Glad Påsk på dig också och vara rädd om dig!
Kram

Tummelisa sa...

Tack för Din påskhälsning!
Min mailadress är numera:
rydineva@gmail.com, men hälsningar kommer fram även på den gamla mailadressen.
Glad Påsk!
Kram Tummelisa