tisdag 29 april 2014

Brukaren har fått städat idag, så bra jag har det

Så här skönt fick jag det i morse, i dag hade jag min städning . Då vill mina rara Hemtjänst töser att jag
håller mig undan, så de kan jobba  som De vill.

Eljest kanske de bliver ledsna på den här madammen. Så här arga tror jag inte de kan bli i alla fall.
De jobbar så bra de delar upp arbetet, en dammsuger, och den andra sköter badrummet.
Sen är det golven som bliver tvättade ordentligt.

 Ja i morgon är det Valborgs-mäss då kommer min
nya bekantskap. Att vi fick kontakt med varandra
berodde på att våra män var på samma Äldrecenter,
vi möttes ju varje dag i 3 års tid. Sen gick de bort
nästan samtidigt , bara några månader emellan.
Vi fick en jättefin kontakt med varandra.

Jag har redan dukat, så skönt att ha gjort det före,
eftersom vi ses redan klockan 11.00.
Går ut och ser på någon brasa gör vi nog inte tror
jag. Det är så mycket folk ute då och två gamla
damer skall nog hålla sig inne .
Återkommer i morgon med bilder får vi se.
Ha nu en riktig fin Valborg och Första Maj nu.

 

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att ni får en riktigt trevlig dag/kväll och kanske att ni ser någon bra på tv istället för att gå ut å frysa.
Så gott att du fått städat idag av den snälla hemtjänstpersonalen.

Själv packar vi bobilen och dra lite söderut och träffar barn och barnbarn, ska bli så kul.
Ska fira lille Vincent som fyllt ett år.

Valborgsmässokram från Rantamor.

Mamma C sa...

Nu ska ni ha det så jättetrevligt i morgon. Blir säkert jättegott det du bjuder på. Det är det alltid när vi blir bjudna.
Kram

Rigmor sa...

Hoppas du haft en trevlig och skön valborg, den lider ju mot sitt slut nu...Här kom det ett riktigt regn- och åskväder lagom som alla eldar skulle tändas, så jag tror att firande mattades rätt rejält. Själva avstod vi här, vi åker ut med husbilen i morgon.
Roligt att läsa att hemtjänsten är uppskattad. De har ett pressat schema, så jag beundrar dom verkligen.
Önskar dej en riktigt skön första maj!!
Kram kram

Äppelblom sa...

Jag hoppas du haft en trevlig valborg!
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att ni fick en mysig valborg .Ha nu en skön 1: Maj rara du .Kramar Rita

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hoppas du haft det skönt och trevligt. Underbart att träffas en stund. Idag blåser det kalla vindar men solen skiner. Må så gott Maria

Gry Karlsen sa...

Nå har jeg fått blogget mitt etterlyste mai vindu! Jeg er på ferie hos min datter i Oslo, og glemte det av i går. Håper du liker det!
Ønsker deg en fin Mai!
Klem fra Gry :)