onsdag 23 april 2014

Är det redan dags igen , ja det stämmer nog


Ja, det ser man väldigt väl nu i solskenet,  ja hur
fönstren behöver tvättas. Det är nackdelen med solen. Jag och en väninna diskuterade om vi skulle
försöka själva. Men hon avrådde mig, här är ju stegen uppburen på min vind, för att jag ej  skulle få något återfall. Nu var jag nästan rolig, fall har jag väl fått nog av.  Jag ringde så den nionde Maj kommer han.  Det känns skönt att jag fixat det.

I kväll var det dags igen för Sveriges yngsta Mästerkock. De är ju så härliga och duktiga. Det värsta är ju att efter elemeneringen åker ju två ur
tävlingen. Det första gällde Ungersk gryta, jag höll på det blå laget, men det röda vann. De hade mer styrka i sin gryta.

 

Här är Maja man kan inte tro att hon bara är 12 år.
Det var två killar som åkte ur i kväll. Det är bra att
det är två varje gång som får gå, då känns det nog inte lika jäkligt. Det blå laget fick göra Mannerströms
Fiskpinnar , med god Räkmajonäs till.

 

Dessa två pigga tjejer är fortfarande kvar. De gillar
detta med matlagning, skall bli spännande att se
hur länge De hänger kvar.
 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Man blir så glad när man ser programmet. Dom är så duktiga allihopa på att laga mat.
Idag var det lite kyligare i luften kändes det som.
Kramis och natti natti

Rantamor sa...

Man blir ju nästan mörkrädd när man ser hur duktiga dessa barn är på matlagning, slår sin egen majonäs som ingenting...
jaja en annan visste inte ens att det fanns något som hette majonäs när man var 8 år.
Andra tider nu när matlagning har blivit så inne så tillåmed barnen får tillträde till köket.
Bra det så att dom får lära sig.

Inga fönsterputsfasoner nu Hajan det där har du ju lejt bort för att kunna njuta av annat.
=) =)

Tjingelingen från Rantamor.

Snäckskalsdalen. sa...

Tala inte om fönsterputsning och städning, jag avskyr det.....och jag går ut, jag vill inte se det. Kul bild du hittade på tanten!
Agneta kram

Äppelblom sa...

God morgon!
Visst är det roligt att se barnen laga mat, de är så duktiga. Ja, det är bra att 2 röstas ut samtidigt, så känns det inte lika hårt.
Må så gott i vårsolen och stor kram från mig!

Ölandsvindar sa...

Här skickade jag ut gubben med hink och skrapa före påskhelgen.Jag har försökt få honom att inse att det är bättre att ta det lite enkelt men ofta, ungefär som man gör med skyltfönster.På de här gamla glasrutorna är det omöjligt att få bort varenda liten fläck och repa så han behöver inte stå och gnugga i evigheter. Nu har våra gäster åkt hem så idag behöver jag bara göra någon form av kaka till kvällens styrelsemöte. Ganska skönt även om det är jättetrevligt med gäster.
Kram /Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag höll också på blå laget, hon som ledde det är så charmig och duktig. Alla är otroligt duktiga, jag är väldigt imponerad!
Kramar
AnnaMaria