söndag 2 mars 2014

Vasaloppet och Kalle Moreus


 
Som Ni vet berättade jag för er, att Aron Andersson hade anmält
sig till Vasaloppet. Han fick nr 5977 och det berättade han för oss.
Jag blev så intresserad av honom tack vare, att han hos
Fråga Doktorn berättade om sina problem. Han fick canser i
sina ben vid 7 årsålder tror jag det var. Så nu har han bara en fungerande överkropp, han är den ende som bestigit
Kebnekaise med sin rullstol och hjälp av en vän. I dag åkte han Vasaloppet
De intervjua honom på sändningen, han berättade
att spåren hade  försvårat detta för honom. Det jag inte vet
är ju hans placering, sista gången de talade med honom var han jättetrött i sina armar.
Eljest var det en Norrman som vann hela loppet, på damsidan
var det samma flicka som 2013 vann då med.
Det var sista kvällen med Kalle Moreus och vilka gäster han hade
det var Bruno  Mitsogiannis och Peter Johansson
vid den andra flygeln satt Ann Louise Hansson, Siv Malmqvist
och Tova Carson . Jag tyckte De gjorde bra ifrån sig
alla fem. Bruno och Peter är ju riktiga Musikalrävar.
I dag hade jag besök av min son, vi åt tillsammans jag bjöd
på Fläsk-kotlett potatis och grönsaker. Vi var först uppe vid
Minneslunden, för det var min makes födelsedag.
 
Det var inget skönt ute i dag, vi sa till varandra att det var
väldigt grått väder.
 
Dessa tyckte jag var vår i går när jag fotade dem  Men man skall aldrig tala om våren , för det kommer ett bakslag varje gång.
Når hemtjänsten kom i kväll frågade jag hur vädret var, har
Du inte sett sa hon, allt är vitt ute, det var det verkligen , så åter
har man blivit lurad. Jag som kände så väl att nu var det vår.
I morgon den 3/3 var vår Bröllopsdag skulle varit 62 år i morgon.
Men vi hann att fira Diamantbröllop i alla fall. Detta Brudpar har Rolf Lidberg varit pappa till, vi köpte den åt oss själva
på vår Guldbröllopsdag.
Ja , nu har den här dagen gått till sitt slut med, men jag
tycker det varit två bra dagar med mina barn här, så jag skall
inte klaga.
 

 

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Fantastiskt att ni i alla fall hann vara gifta så länge, det är inte alla förunnat. Och din mans födelsedag förstår jag att du ville tänka på honom lite extra.

Fint med tulpaner! Och middag, god middag, med sonen - mysigt.

Ja, nu var det sista programmet med Moraeus, synd. Men det skall sluta när det är som bäst! Då vill man ha mer sen!

Agneta kram

annika sa...

Fina minnen som du har. Tänk att ni var ett par i så många år. Födelsedagen är en speciell dag då man tänker lite extra på vännen sin.
Det var spännande på Vasaloppet in i det sista. Vilken prestation av Aron! Han ser möjligheter och inte hinder.
Nu missade vi Så ska set låta i går. Vi håller på med lite renovering så det tog vår tid. Bra att det blir uppehåll så man får längta lite till det börjar sen igen.
Ha en fin vecka

Kram
annika

Maj sa...

Fint inlägg (som vanligt). Kram

Rigmor sa...

De sista orden värmer att läsa, att du haft bra dagar.
Såg allt sista programmet med Kalle Moraeus, och jag måste säga att de där killarna imponerade verkligen på mej, dom ser jag gärna mer av!!
Såg också en del av Vasaloppet, men missade Aron, tyvärr. Hur han än placerade sig så är han värd en guldmedalj för sig!!
Ha en skön start på veckan!!
Kram kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Otroligt bra av Aron och åka vasaloppet, vilken kille! Och roligt att du fick besök av barnen.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Han var riktigt duktig Aron han gjorde loppet på 8:44:39.
Kram på dig

Livet på Vestergård sa...

Duktigt gjort av Aron i Vasaloppet.
Så många fina minnen du måste ha från ett långt äktenskap och brudparet ni köpte är så underbart.
Ha det riktigt bra!

Bitte sa...

Tänk att ni hann fira Diamantbröllop, det är få förunnat att få så många år tillsammans. Konstigt nog har det blivit allt mindre vanligt att man håller ihop så länge.

Det låter som att du har haft fina dagar med barnen på besök och en tur till minneslunden. Jag hade min mamma på besök igår, det var mysigt! Det blev kaffe och semla, vi tjuvbörjade fastän det var några dagar kvar till fettisdag :-).

Många kramar
Bitte

Fågel Blå sa...

Tack fina goa du för hälsningar på min blogg om min pappas bortgång, blev så glad,
Har inte haft nån lust till bloggen på ett tag, men nyfiken som jag är kan jag inte låta bli att kika runt på alla fina bloggar!
Önskar dej en fin Kväll!
Ta hand om dej!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Peter såg jag i Skellefteå nyss när jag och Nea var där och såg Jesus Christ Superstar. Han spelar Judas och han gör det sååååå bra. Bättre än Salo som spelar Jesus. Hade aldrig hört talas om honom innan, men jösses vad bra han var.
Förstår om du saknar din Brunte, det var en fin man, jag tyckte mycket om honom. Han var alltid snäll mot mig.
Kram Ann