måndag 10 mars 2014

VÅRPROMENAD MED GUNILLA

Ville imponera lite med våra vår-fåglar men  det blev inte en kaja. Vi har fågelsträck med riktiga 
 
Detta flygväsen har vår Evan gjort, vi kan väl låtsas lite. Var på min promenad med en flicka från Hemtjänsten,
jag har väl blivit blind också såg varken det ena eller det andra.


Titta så stora knopparna är på Forsythian sa hon, inte sjutton
såg jag några knoppar, men jag knäppte och här är de.
Det var nog tur att hon var med, jag har mest bekymmer om rullatoren. Här finns det mer att plåta, så då tog jag ett kort på henne , Det var väldigt fint väder när vi var ute.
Dessa Krokus hade kommit upp utanför en lekskola, Hurra säger jag. De är som små solar i gräsmattan.
Hemma igen på min Balkongkuvös, där har jag själv ordnat våren.
 
 
På köksbordet blev det nya vita igår, det gillar jag. Skulle köpa
lite andra plantor men tyvärr det var slut.

 Det var min måndag, nu har jag ätit stekt lax med dill och > majonäs , sovit en stund. Nu skall jag ta mitt Fyrakaffe fast
klockan hunnit bli, halv sex nästan. Trevlig kväll önskar jag alla.

5 kommentarer:

Tummelisa sa...

Fina bilder som vanligt. Skönt med en promenad.
Du slipper inte mig i alla fall kära "Hajan". Kommer att läsa hos Dig och bli fortsatt glad och inspirerad. Kommenterar ibland.
Kram Tummelisa

Maj sa...

Så fint och vårlikt du fixat till det.din fläskfilé i förra inlägget så jättegod ut. Kram

Mamma C sa...

Tur att ni var ute i solskenet. För sedan kom ju regnet ett tag. Men det hann att sluta innan jag skulle gå hem. Så fint du har det på din balkong.
Kram

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning till dig!
Snart ska jag krypa under täcket och jag önskar även dig en god natt!
Kram

Anonym sa...

Titt ut !
Nu blev du snopen va , tack för i söndags och passa på o njut i vårsolen .

Pera